mijn dochter is nu bijna vier weken. slaapt in bed met slaapzakje aan en pyjama. nu maak ik haar bedje op met twee dekentjes, en een lakentje. voor het slapen leg ik de kruik even in bed om het bedje voor te verwarmen. haar temp is dan steeds rond de 37 graden. dat is goed toch. maar haar handjes zijn zo koud. wat doen jullie daarmee?
Zolang haar nekje warm aan voelt is het prima... ik zou niet met meer opdekken want dan wordt het echt te warm voor haar! Tygo heeft hetzelfde hoor... heb je lekker van de koude handjes op je borst liggen als je hem eten geeft
Hoi Onze kraamverzorgster zei altijd een kindje wat slaapt en koude handjes heeft is gezond!.. Nekje idd een goeie graadmeter.. Ik ga alleen nu wel een winterslaapzakje met lange mouwen aandoen want Jarno kruipt steeds boven de dekens en dan zijn z`n armpjes ook zo koud en z`n neusje.. brr.. Groetjess
doe een winterslaapzakje aan en dan 1 dekentje 37 is prima hier ging het goed en onze meid kon zich niet warm houden
Koude handjes is helemaal niet erg (koude voetjes trouwens ook niet). Je kindje moet nog heel hard werken om het bloed door het hele lijfje te pompen en dan krijgen de 'uitstekende delen' wat minder aandacht... dat is helemaal niet erg. TE warm is gevaarlijker dan een beetje koel. TE warm kan je voelen in het nekje... klam, warm.. niet goed.
Hier is het zelfde. Als ik laura in bed leg, probeer ik haar armpjes en handjes onder de dekens te doen. Vijf minuten late heeft zij ze er al weer boven gewurmd. Dus ook altijd steenkoude handjes. Is niet erg hebben ze mij verteld. Het is idd het einde van het lichaam. Dus maak je gene zorgen.
hier een koukleum, let op: een romper, flenellen pyama, trappelzak, 2 dubbele dekens (ja 4 dus) en 2 kruiken.... en dan mag je hopen dat ie van de kou niet wakker wordt...
hihi Loesjej ik herken het. mijn jongste is ook een koukleum slaapt met pyama, slaapzak, 2 dubbele dekens en een elektrische kruik en dan nog wakker worden van de kou. en dat terwijl het niet super super koud is denk 17 graden zou de ideale temperatuur moeten zijn maar nee hoor. terwijl mijn andere zoontje bijna in zijn korte broek ligt en dan nog uit zijn bed drijft hihi
Koude handjes is idd niet erg. Ik voel altijd even in het nekje. tis wel zo dat waneer haar handjes erg ijskoud zijn en ze raakt haar gezicht aan dat ze dan wakker word.. Du sik probeer vaak de handjes onder de deken te stoppen
Ik steek ook altijd even mn vinger in de mouw. Is het tot verder als haar elleboog net zo koud als dr handjes en haar nekje voelt ook niet zo warm als ik gewend ben dan leg ik dr n kruik bij. Is het allemaal wel lekker warm dan ligt mevrouwtje nu hier (ze is wel alweer 17 weken) onder 1 fleece deken en n lakentje en een gebreide dekentje ligt daar dan n stuk overheen (dus niet helemaal zo hoog als de fleece) en dan dubbel gevouwen. En ze heeft een winter slaapzak met mouwen plus een katoenen pyama en af en toe een rompertje met mouwen (ligt er beetje aan hoe ze aangekleed is overdag) en anders korte mouwtjes (al heb ik die niet zoveel meer want mijn papzakkie dr armpjes zitten dan te strak )