Voeding van 22.30 wel of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KaChris, 2 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilja1975

ilja1975 Actief lid

31 okt 2008
    182
    0
    0
    Hmm, dan mag hij volgens deze richtlijnen niet langer dan 1o uur slapen...
    Hij krijgt zijn laatste fles altijd om 19.00 uur (uur rekken heeft geen zin, hij is zoo moe om deze tijd), en zijn eerste fles dan weer om 7.00 uur.
    We hebben het de afgelopen dagen geprobeerd, en dat ging prima, maar is het dan toch te lang tussen de voedingen?
    Hij is trouwens 5 maanden oud en weegt rond de 8 kg :) (flinke beer).

2. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Bij ons op het cb waren ze er erg streng op, maar goed ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jullie is. eigenlijk dat ik dat je als moeder zelf ook wel goed kan inschatten wat je kindje kan hebben en als hij lekker actief wakker na 11 a 12 uur slaap tja......
    Ik zelf vond het gewoon wel prettig om bij de eerste wat richtlijnen te hebben waar ik me aan kon houden!

3. sandra1975

30 nov 2007
    75
    0
    0
    Noord holland
    Hoi,
    Nick is nu bijna 15 weken en sinds 2 weken geven we hem de fles van 22 uur niet meer. Gewoon laten slapen en kijken wanneer hij kwam. Nou niet dus. Het was ook aldoor al zo slaperig als we hem wakker maakte voor zijn fles.
    We hebben wel afgebouwd van 180 naar 150 naar 120 naar 90 en toen niet meer. Op de dag heb ik de flessen verhoogd naar 4x 240 water en 7 scheppen nutrilon. Hij drinkt ze allemaal goed leeg en is heel tevreden.
    Zijn laatste fles krijgt hij om 18 uur en gaat dan rond 19 uur zijn bed in en slaapt door tot de volgende ochten 07.30 uur. HEERLIJK. :D

Weet dat ieder kind anders is maar je merkt wel aan hem of haar of ze er aan toe zijn of niet. Het was hier absoluut geen moeten maar merkte aan hem dat hij het aan kon. :thumup:

succes, groetjes sandra

4. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Senna krijgt nog steeds de laatste fles.
    Tot 7 maanden zat ze ook nog op de nachtfles.
    Nu komt ze rond 00.00 uur en dan drinkt ze nog steeds 180 cc borstvoeding.
    Op het CB zeiden ze vandaag dat ik dat ook nog gerust kon blijven doen omdat Senna heel erg beweeglijk is en toch al niet zo'n dikke tante. Ze zeiden dat ze de energie nog hard nodig had.
    Maar ik vind het ook niet erg hoor.
    Heel soms gaat ze door en wordt ze om vier uur of half vijf wakker. Dan geef ik de voeding uiteraard niet meer, maar neem ik haar bij me zodat ze 's ochtends om 7 uur haar voeding weer krijgt.

5. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    kijk goed naar je kindje ook als hij wel doorslaapt.

Quinten sliep keurig door maar was overdag ineens heel slecht te genieten. het duurde een paar dagen voordat ik dat gelinkt had aan die 4 voedingen.

Niet alle kinderen kunnen flessen groter dan 200cc per keer drinken zonder daar krampjes van te krijgen.Quinten kreeg ze gewoonweg niet leeg maar had die hoeveelheid wel nodig.

nu zitten we weer op 5 flessen en heb ik mijn vrolijke mannetje weer terug.

Even goed observeren dus :)

6. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    hier werkt het niet hoor, de late fles weglaten. Dan komt hij om 2 of 3 uur ´s nachts....dus wij geven rond 23.00 een flesje en die gaat altijd helemaal leeg. Hij drinkt hem wel met zijn oogjes dicht, in het donker bij mij op bed.

7. ktje

ktje Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.313
    0
    36
    doen waar jij je goed bij voelt en idd je kindje observeren.

Ieder kind is anders, en reageert ook anders

Ons meisje kreeg al vanaf 6 weken geen late voeding meer en sliep van 20.00 tot 4.00, ze dronk gewoon niet om 23.00
    vanaf 8 weken sliep ze door van 20-8
    zo zie je maar kan van kind tot kind verschillen

Deel Deze Pagina