1 jaar: meer als 500 melk, waarom niet?

Discussie in 'Voeding' gestart door judithteresa, 24 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    op het blik staat er word aangeraden 500, maar niet dat je absoluut niet meer mag geven, toch lees ik veel hier dat het echt niet mag, maar nou vraag ik me af, waarom niet? te veel vitaminen? te veel calcium? keira zit toch echt nog steeds tussen de 600 en 800 per dag, kan dat echt zoveel kwaad dan? ik probeer wel af te bouwen, maar ze vind het echt nog lekker, en heeft er ook echt nog behoefte aan. heb vrijdag jaar controle bij de CB vraag het daar ook na, maar goed moeders hebben vaak een andere mening dan het CB :) , dus zou graag van beide kanten horen:)

dank je wel!

2. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ik weet alleen maar dat het MINIMAAL 300 ml per dag moet zijn. (maar da's inclusief kaas, yoghurt, etc.)

Ik zou het idd eens op het CB navragen of anders kun je ze ook gewoon eens bellen en het vragen (tenminste, dat kan hier wel).

3. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Melk remt de opname van de vitamines.
    Te veel melk is niet goed. Ze krijgen vaak ook al een toetje.
    Als je KV geeft zitten daar al vit. in, maar normale melk niet.
    Maar ze groeien er ook veel van.

4. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Melk remt de opname van mineralen en ijzer e.d.

Als ze teveel melk krijgen, kan het ook zijn dat dit zo vult dat ze geen zin hebben in andere dingen en hierdoor kunnen ze tekorten aan andere vitamines krijgen

5. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    maar ze drinkt nog steeds de baby melk(nu de melk voor vanaf 1 jaar), geen gewone melk, dus daar zitten vitaminen en mineralen enzo in.

ze eet eigenlijk ook gewoon haar normale eten, en geen toetjes idd want ze is geen fan van zoete dingen, behalve de melk dan.

dus dan zou het in principe geen kwaad kunnen toch?

ik heb vrijdag de controle ik laat een berichtje achter om door te geven wat ze zei.

hier kan je helaas niet even bellen:(

6. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ben benieuwd wat ze zeggen..

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die melk remt even goed de opname van voedingsstoffen. Dat is ook de reden waarom ze extra vitamines enzo aan die melk toevoegen.
    Verder vult het enorm, de nummer 3 melk nog meer dan de oudere kunstvoeding. Er wordt namelijk zetmeel aan toegevoegd om het verzadigender te maken. Dat betekent dat het meer vult en minder voedt. 300cc zuivel (inclusief toetjes en kaas) is voldoende. Geef je veel meer, dan belemmert de melk dat je kind voldoende andere gezonde dingen eet. Als je graag meer melk wilt geven, omdat je kind erg dol is op de fles, geef dan gewone koemelk en geen opvolgmelk of nummer 3. Gewone koemelk vult minder, waardoor ze andere dingen beter gaan eten.

8. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    maar dat is het juist, ze eet echt goed hoor, en neemt het ook na het eten, als toetje zeg maar.

maar goed, ik had de mazzel dat 1 van de cb´s van de kliniek op het strand met haar kindje tegenkwam, dus we zaten te babbelen en heb het meteen maar gevraagd. 1 fles vervangen voor een yoghurtdrink ofzo, maar de andere 2 mag ik gewoon geven, als ze gewoon goed eet, is er verder geen probleem. ze gaat ze op een gegeven moment zelf weigeren zegt ze, de 1 wat later dan de ander. haar eigen kindje had 2 flessen tot 2.5 jaar.

dus opgelost! phew:) zat er echt mee:)

dank jullie wel voor de tips en advies!

9. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ben toevallig gister bij het cb geweest en die zei dat ik ook over mog gaan p halvolle melk. ze hebben idd liever dat je terug gaat naar 300 cc melk per dag. dit is wat ze nodig hebben.

10. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    nou gisteren op controle dus geweest(was donderdag ipv vrijdag kwam ik net op tijd achter)en ik mag over op volle melk, en als ze gewoon goed eet, water drinkt, en andere drankjes blijf aanbieden, dan mag ze gewoon haar flesjes blijven drinken tot ze het niet meer wil. 500 is wat ze moet drinken per dag nog, doe ik 600 of 700 dan is dat echt niet erg. dus ongeveer hetzelfde als wat het andere cb zei.

11. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    wel grappig te lezen dat het ene cb zegt volle melk en het andere half volle. ze zitten ook niet op een lijn geloof ik.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vuistregel is: volle kinderen halfvolle melk, halfvolle kinderen volle melk. Ze kijken dus gewoon naar je kind.

13. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb niet eens een halfvol kind... zeg maar gerust dun/iel en hier toch gewoon halfvolle melk. Dan toch maar over op volle melk?
    Ze is 2jr3mnd en bijna 12 kilo

14. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik gebruik Dreumesmelk voor Glenn. Ga volgende week afbouwen naar halfvolle melk. Glenn zit aan melkprodukten aan het volgende:

's morgens: 200cc melk voor pap
    's middags: 150cc met 1-2 boterhammen
    's avonds: toetje van 150cc (kwark, yoghurt oid)

Zit dus gemidd aan 500cc zuivel. Soms iets meer, als ie zijn warm eten niet op heeft gegeten. Dan krijgt ie 100cc avondfles met beetje Bambix.

15. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    hihi dirksmama dat klonk heel grappig!
    kan best kloppen in keira haar geval, ze loopt net onder de gemiddelde richtlijnen met gewicht en er een stuk boven met lengte. Volle melk of dreumes melk idd.

Het verschil van meningen van CB kan ook zijn omdat we in verschillende landen zitten?

daarom vraag ik ook altijd hier advies, kan ik het naast elkaar neerleggen, en er zelf een oplossing uit vinden.

16. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Glenn moet dus écht geen gewone melk. :(
    Om de hoeveelheid melk iets terug te dringen krijgt ie nu 's morgens pap van 150cc dreumesmelk en 's middags bij zijn eten ook 150cc, 's avonds een toetje van 65cc/gram. En geen avondflesje van 100cc meer.

Deel Deze Pagina