Hoihoi, wie heeft er tips voor mij, want ik weet echt niet meer hoe ik de dag nou moet beginnen met ons mannetje. Hij wil echt bijna niks eten smorgens, het is nu zo erg dat ik echt tegen het ontbijt op zie want het is zo'n drama om hem iets te laten eten of drinken. Pap dat wil ie nooit dus ik begin met een fles melk, deze drink ie voor een derde leeg en als ik geluk heb de helft, dan maak ik pap van de resterende melk en hoop ik dat ie een paat hapjes eet, tot een paar weken geleden ging dit heel goed maar nu is het na 2 happen gedaan. Wel is hij gek op stukjes cracotti en meestal krijgt hij hier wat stukjes van en wat stukjes brood, maar dit moet hij echt zelf in ze mond stoppen want dat mag ik niet doen. Ik zou zo graag willen dat hij pap ging eten zodat hij al het nodige binnen krijgt maar alle soorten geprobeerd en geen succes.... Wie heeft er goeie tipsnvoor me want ik weet het ondertussen echt niet meer...
Kan hij geen brood ipv pap eten? Niet alle kinderen zijn zo dol op pap. En als hij zelf de stukjes brood pakt, dan is dat misschien ook wel een goede manier toch?
Jesse, 9 maanden, eet gewoon een broodje 's morgens hoor. En nu wil hij ook graag zelf stukjes pakken. Ik vindt het prima. Daarna mag hij nog een cracker eten een flesje melk erachter aan en klaar. Er is toch niets mis met broodje ipv pap?
Probleem is dat zodra hij iets gegeten heeft hij daarna niet meer wil drinken. Hij drinkt al niet bijzonder veel dus vind het daarom wel belangrijk dat hij wat melk binnen krijgt.
wat bedoel je met niet bijzonder veel drinken? onze dochter wilde geen pap/brinta e.a. Dat kregen wij er echt niet in. Zij at en eet 's morgens gewoon een broodje.
Ik zie ook geen probleem in brood ipv pap. Misschien vindt hij het gewoon niet lekker. En inderdaad, wat is niet veel drinken? Misschien valt het wel mee?
Zo'n 20-30cc dat vind ik niet echt veel. Over de dag verdeeld ben ik blij als hij het minimum van 300-400cc drinkt....
bedoel je dan aan 300-400 cc melkproducten of totale hoeveelheid vocht? geef je nog bv of fv? Fruit, groente, toetjes mag je ook meerekenen als vocht. En als je het niet vertrouwt kun je ook info inwinnen bij het CB. Krijgt hij misschien last van tandjes? als verder je kindje goed groeit, slaapt, plasluiers heeft etc zou ik mij zelf niet te veel zorgen maken. En anders even belletje naar cb
Je mag ook al voorzichtig starten met koemelk. Misschien vindt je zoon dat lekkerder. Brood of cracottes kan prima als ontbijt. Je kan ook yoghurt geven als toetje of tussendoortje zodat hij makkelijker komt aan zijn 300 cc zuivel
Dat is wat hij totaal drinkt op een dag. Hij krijgt fv. Zuivel wil hij niet zoveel. Hij krijgt wel altijd een toetje na het warm eten en voor het slapen nog een flesje melk maar daar laat ie ook weer zeker de helft van staan. Bij elkaar drinkt ie aan melk nu maar 200 ml met moeite op een dag en eet hij zo'n 100gram toetje als ik geluk heb.Het is zo'n lastige eter momenteel, ik heb al wel geprobeerd op wat gewone melk te geven maar dat wil ie ook niet. Hij heeft al 8 tandjes en ik zie wel weer bobbels maar er komt nog niks nieuws door. Misschien vervroegde 11 maanden sprong? Pff vind het ff lastig momenteel, ti's zo moeilijk om positief te blijven als hij alles met lange tanden eet.... Morgen ga ik hem even wegen want heb wel het idee dat hij niet zo hard groeit meer...
Maak je niet ongerust over het gewicht. Veel kindjes groeien minder hard op die leeftijd, vooral als ze veel meer gaan bewegen. Een tip, maak er geen stress van. Als je nu al opziet tegen het ontbijt voelt hij die spanning en daar gaat hij natuurlijk niet beter van eten. Pap zou ik niet geven, dat is nergens voor nodig als hij het niet lekker vindt. Brood of een cracker of beschuit is prima. Daar kan je evt. ook verse kaas op doen zodat hij aan zijn zuivel komt. Verder goed fruit geven, tussendoor water aanbieden in een beker en dingen als snoeptomaatjes, stukjes komkommer, etc. Zie wat hij graag eet en geef dat wat vaker. Verder moet eten plezierig blijven en ontdekkend, dus leg er niet teveel druk op. Voer hem ook niet meer maar laat hem het zelf doen.
Thans voor de tips Nescio. Nu net geprobeerd zelf een broodje te laten eten. Alles is ondergesmeerd, op de grond gegooid, verpulverd, etc. Ik denk dat hij 3 stukjes hooguit gegeten heeft, van ze melk heeft ie 60cc gedronken. Nog geprobeerd een toetje te geven maar dat wil ie ook niet, Pfff kunnen beter niet ontbijten want geeft alleen maar frustraties zo....hoe kan het toch dat andere kindjes zo veel eten, ik ben echt jaloers!! Konden we de dag maar gewoon maar eens goed beginnen.....
Hoelang geef je het na het wakker worden ? Wordt hij uitzich zelf wakker of maak he hem wakker ? Je zegt dat die cracotte wel eet. Geef dat aan hem, droog.
Als je je zorgen maakt over het vocht dan moet je eens goed zijn plasluiers in de gaten houden. Als die nog zwaar genoeg zijn, dan is er niets aan de hand. Als ik vind dat mijn zoontje weinig drinkt dan geef ik steeds onder het spelen slokjes water of thee zodat hij toch wat binnen krijgt. Verder zou ik het ontbijten zo aanpakken als je vanochtend hebt gedaan. Ook al eet hij weinig, hij pakt (denk ik) wel wat hij nodig heeft. Volwassenen hebben ook wel eens tijden dat ze wat minder honger hebben, tenminste ik wel. Dan eet ik een stuk minder op een dag. Hoe eet hij de rest van de dag? Wel goed? Het kan ook zijn dat hij nog niet zo'n honger heeft. Als je een half uurtje zou wachten uit bed, zou dat schelen misschien?
Zal ff korte omschrijving van de dag geven zoals het de laatste tijd gaat, misschien zien jullie iets dat ik kan verbeteren. Smorgens word hij meestal rond 7 uur zelf wakker, ligt dan vaak met ze knuffel te kletsen en haal hem er om 7.30 uur uit om aan te kleden, daarna gaat hij spelen zodat ik zelf ook rustig kan aankleden etc. Om 8 uur ontbijten we, ik biedt hem eerst een flesje melk aan waar hij weinig van drinkt, daarna broodje en stukjes cracotti waar hij enkele stukjes van eet. Dan rond 10uur/ half 11 maak ik 2 stuks fruit fijn in stukjes, vanmorgen heeft hij hier de helft van opgegeten en een klein slokje water gedronken(hooguit 15cc), daarna naar bed en slapen zo'n 2 uurtjes tot hij zelf weer wakker word. Dan rond 13 uur lunchen, dit gaat meestal wel, hij eet dan zo'n 1,5 à 2 boterhammen en wat stukjes korst. Drinken gaf ik hem vruchtensap maar ga over op water om hem daaraan te laten wennen. Meestal drinkt hij ook niet veel( maximaal 100cc) Tussendoor rond 15.00/15.30uur drinken we thee en meestal resterend fruit van ochtend of een rijstewavel. Meestal drinkt hij dan wel wat rond de 150cc Vaak gaat hij ergens tussen 16.00- 17.00 uur een half uurtje slapen maar deze slaat hij ook wel eens over. Dan om 17.00uur warm eten, meestal maak ik zelf een hap voor hem. Hij at altijd goed maar laatste week ben ik blij als hij rond de 100 gram eet. Uitsluitend een toetje van 100gram. Rond 19.00/19.30uur gaat hij naar bed en bieden wij hem een flesje melk aan, hier drinkt hij rond de 100ml van. Nou jullie zien het, er gaat echt niet veel in. Vanmorgen gewogen en hij is de afgelopen 6 weken ook niet aangekomen. Ze zeiden op cb dat ik me geen zorgen moest maken, het is ook een heel levendig mannetje en hij is behoorlijk op ontdekking. Ik hoop dus maar dat het snel weer beter word. Het zou ook nog te maken kunnen hebben dat ik zelf ook niet lekker in me vel zit, dat kan ie natuurlijk ook oppakken.
volgens mij drinkt hij wel voldoende, maar zoals iemand al eerder zei hoe zijn zijn plasluiers? daar kun je echt aan zien of hij voldoende drinkt, maar het klinkt niet echt super weinig eigenlijk.
Vindt het ook niet echt té weinig. Misschien vindt hij koude thee lekker, dat gaat er hier namelijk graag in. Ik maak in de ochtend een flesje klaar en daar drinkt hij de hele dag uit. Weet niet hoe groot de broodstukjes zijn die hij pakt? Ik merk hier dat grotere stukken beter gaan omdat hij dan genoeg in zijn mond kan proppen en wat tussen zijn vingers zit kan hij nog niet in zijn mond krijgen. Dus ben ook overgegaan op grotere stukken brood.
Drinken is opzich voldoende. Mn dochter drinkt sinds kort pas echt iets anders dan kv. Tuitbeker drinkt ze een maand a 1,5 maand goed uit en heb een rietjes beker gehaald daar dronk ze direct goed uit ! Misschien is je zoon geen ochtend mens en lukt het hem niet om te eten. Ik kan bijv alleen kellogs eten in de ochtend. En ik zou maar 1 ding aanbieden. Ik geef bolletjes en dat bied ik in 1 geheel aan. Ze hapt zelf af. Kv tja ik zou me er niet druk om maken hoor. Over 1,5 maand hoef je dat niet meer te geven. Zelfs met 11 mnd mag je helemaal over op koemelk. En met een jaar hebben ze nog maar 200 cc geloof ik nodig maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Gewoon eten blijven aanbieden zonder stress. Als hij rijstewafel goed eet kan je misschien daar 2 van aanbieden met appelstroop ofzo.
Maar je schrijft dat hij smiddags wel 1,5 a 2 boterhammen eet. En ook nog zn fruit... Dan krijgt hij over de dag genomen toch genoeg eten binnen? Ik snap dat het frustrerend is (hier ook van die periodes) maar hier wordt nu tussen de middag maar 1 boterham gegeten bijvoorbeeld (dan wel pap sochtends en eennflesje na de boterham maar de laatste fles voor het naar bed gaan wil hij niet meer) Ze gevennhet zelf wel goed aan. Ik snap overigens je zorgen om het ontbijt wel. Het is goed om goed te ontbijten. Maar kannhet niet zo zijn dat je kleine last heeftvan in de ochtend niet goed kunnen eten? Misschien kan je het eens proberen een uur later te ontbijten. Eens kijken of het dan wel goed gaat.