mond volproppen

Discussie in 'Voeding' gestart door tweeling, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    mn dochter van 1 jaar en bijna 9 maanden propt haar mond bjina altijd vol met eten als ze iets krijgt

als ze spekjes krijgt gaat de laatste er helemaal in zodat de mond bijna niet meer dicht kan
    met avond eten wat ze erg lekker vind zoals spagetti of frietjes etc dan kan haar mond gewoon niet meer dicht en het liefst doet ze er nog een schep bij :confused:

mijn man en ik weten niet wet we hier tegen moeten doen.
    als we zeggen rustig eten dan denkt ze dat ze niks meer mag pakken tot wij het zeggen en dat is ook zo zielig...

kent iemand dit/heeft er iemand tips?

2. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Haar laten zien dat er altijd genoeg is, dus dat ze niet hoeft te proppen? En papa en mama ook kleine beetjes opscheppen en kleine hapjes nemen en dat zij dat ook kan doen?

Misschien is het even een periode van uitproberen, kijk is wat erin kan?! hahaha

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

steeds blijven helpen en kleine stukjes aangeven zodat ze leert begrijpen dat dat eigenlijk veel fijner eet? jullie zijn er dan drukker mee maar ze zal het toch moeten leren, ik zou kleine stukjes geven en niet een nieuw stukje geven totdat haar mondje leeg is ;)

4. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hier hetzelfde hoor
    met brood of rozijntjes of mandarijntjes of wat dan ook ook het moet allemaal tegelijk in de mond
    we blijven het gewoon proberen en geven hem bijv. een paar rozijntjes en als hij dan meer wil zeggen we nee eerst mondje leeg
    zal het toch een keer moeten leren
    alleen met een koekje gaat het wel goed dat eet hij netjes op zoals het moet

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kleinere hoeveelheden aanbieden en idd als ie meer wil zeggen dat eerst het mondje leeg moet.

Deel Deze Pagina