hallo, ik heb van mijn kraamhulp geleerd om om de 3 uur te voeden. nu lees ik ook veel over voeden opverzoek. ik moet nu mijn meissie elke 3 uur echt wakker maken voor haar voedingen. ik doe dan 1 borst en na 15-20 min valt ze in slaap. als ik wil voeden op verzoek. moet ik dan wachten tot ze wakker word (huilt). en is er nog een minumum aantal voedingen of een maximale tijd wat er tussen de voedingen mag zitten. ik heb namelijk het idee dat als ik haar laat slapen ze er echt heel veel tijd tussen gaat laten. ' s nachts laat ze er al makkelijk 5-6 uur tussen namelijk.
In de eerste periode hoort een baby toch wel minimaal 6 voedingen binnen te krijgen. Wat we vaak zien is dat ze er in de ochtenduren wel ruim 4 uur tussen laten en 's avonds soms maar 2 uurtjes. Dan kom je gemiddeld toch goed uit dus. Voed je baby als ze erom vraagt en doe dat zo min mogelijk op de klok. Je hoeft niet te wachten tot ze huilt, happen op haar handjes of smakkende geluidjes geven ook aan dat ze wel wil drinken. Om te zien of ze voldoende binnenkrijgt kun je haar plasluiers observeren en de groei in de gaten houden. Dit laatse kan vaak op het consultatiebureau. Dat is voeden op verzoek. groet Linda