krampjes + heel veel scheetjes

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mariana2010, 27 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariana2010

19 sep 2009
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn dochtertje in nu inmiddels 7 weken en al vanaf het begin heeft
    ze veel last gehad van krampjes.
    We hebben al Nutrilon Omneo geprobeerd en zijn nu overgegaan op Friso Comfort.
    Ze eet nu de Frisio bijna 1 week en merken dat ze alleen maar meer krampjes heeft en heel veel scheetjes laat. Ze poept ook 2-3 keer per dag!!!!
    We weten even niet meer wat we moeten doen.
    De cb zeggen dat er babys zijn met veel krampjes (lekker makkelijke oplossing lijkt mij)....

2. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Hoi mariana,

Dat de krampjes erbij horen klopt wel een beetje. Je kan wel iets doen waardoor het iets minder word, bijv de flessen van dr.brown of born free gebruiken. Hierin zit een bepaald ventiel waardoor de lucht niet in de melk terecht komt en dus ook niet in het buikje van je kleintje. Ook is het beter om de melk niet te schudden maar met een vorkje te roeren. Wat ook kan helpen is om afgekoeld gekookt water te gebruiken.
    ik heb zelf ook de dr.brown flessen gebruikt en sindsdien bijna geen last meer van krampjes gehad.

Heel veel suc6 en ik hoop dat ze er snel vanaf is.

Groetjes Kim

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik zou ook vooral niet te snel wisselen elke keer...ze moeten tot wel 2 weken wennen aan een nieuwe voeding...dus het kan zijn dat dat het is.

4. mariana2010

19 sep 2009
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat mij opvalt is dat friso comfort heel luchtig is. Na het schudden is het een en al schuim. Volgens mij is dat grotendeel luchtbelletjes.
    Toch?

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    je moet de voeding idd niet schudden maar roeren met een vorkje idd. Wij hebben het 1x geschud en toen had hij steeds krampjes en veel spugen enz

6. mariana2010

19 sep 2009
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zal het proberen, bedankt voor de tip.
    Friso comfort is wel best dik, gaat dit wel goed?

7. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Inderdaad niet steeds veranderen van voeding. In overleg met de huisarts 1x overgestapt en dat een aantal weken uitproberen. Daarna hebben we in overleg andere maatregelen genomen, fysiotherapie tegen kramp en Zantac tegen de reflux. Nu is ze 5 en hebben we een osteopaat geraadpleegt. En nu is ze er pas redelijk vanaf. Met de osteopaat zijn overigens goede resultaten te behalen bij veel kramp.

Deel Deze Pagina