dochter (11 weken) drinkt te weinig

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door ALeV84, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Helppp!!

MIjn dochter drinkt te weinig, wat ik ook doe ze wil gewoon niet.

Vandaag heeft ze bijvoorbeeld maar 500 ml gedronken. Het ligt niet aan de fles of speen, en ze is ook niet ziek.

Normaal dronk ze om de drie uur 100 ml en kwam ze dus per dag aan 700 ml, wat ook niet veel is gezien haar gewicht (5,5 kl), maar vandaag drinkt ze al helemaal niks. Heel af entoe drinkt ze haar flesje wel leeg, maar heel vaak ook maar 40 ml.

Ze is wel gewoon alert en vrolijk, maar dit is toch niet goed voor haar groei en ontwikkeling? Hebben jullie tips voor me? MIsschien een andere voeding, nu krijgt ze Nutrilon omneo.

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heeft ze genoeg plasluiers? Groeit ze goed?

3. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    We hebben haar 3 weken terug voor het laatst gewogen en tot dan groeide ze goed. Volgende week ga ik haar weer wegen. Vandaag had ze wel weinig plasluiers.

Ze had net honger, ten minste dat leek zo, geef ik haar de fles en drinkt ze weer maar 50 ml waarvan ze een groot gedeelte heeft uitgespugt :(:( Van 16.30 uur heeft ze maar 60 ml gedronken. Ik heb het cb al gebeld maar zij konden me ook niet echt helpen.

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Kijk het even aan en hou de plasluiers in de gaten..
    Meer kan je nu niet doen... Probeer het een beetje los te laten en gewoon wat vaker aanbieden.. Desnoods zo tussendoor een paar slokjes water ofzo

Hier hebben we ook zoon periode gehad en t gaat over hoor :)
    Tenminste hier...
    En loslaten is moeilijk i know maar wel t beste.. Jij geeft die spanning weer aan je kindje als je aankomt met de fles...

Gewoon opletten of ze alert is en voldoende plast als dat zo is dan komt het wel goed :)

5. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Mijn jongste zoontje dronk rond die periode ook veel minder in vergelijking met zijn broer en zus. Ik heb toen contact opgenomen met het CB en zij gaven aan dat hij in ieder geval minimaal 500 cc flesvoeding moest drinken en dan kreeg hij genoeg vitamines en mineralen naar binnen.

Zolang hij vrolijk was en plasluiers bleef houden was er niets aan de hand. Nu drinkt hij weer prima.

6. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    zou ze in een sprongetje kunnen zitten. Over drie dagen is ze precies 11 weken. Ik dacht zelf aan een driemaandensprongetje. Ik hoop dat het daaraan ligt. Ze is ook best onrustig vandaag. Telkens weinig slaapjes, totaal geen ritme in haar slaap en drinkpatroon.

7. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Nou ik zit nu een beetje te googlen en lees meerdere verhalen over babies die dat ook hadden rond de 11 weken. Ik ga er maar vanuit dat het aan een sprongetje ligt, bedankt voor jullie tips ;)

8. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mijn zoontje dronk tijdens die periode ook vreselijk slecht en ik heb hier toen ook een topic over geopend. (heeft ongeveer 2 weken geduurd)

Ging idd vanzelf weer over en hij ligt nog altijd voor op schema qua groei! ;)
    Achteraf gezien was het bij hem heel duidelijk een sprongetje. :)

9. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Hopelijk drinkt ze na een week weer normaal en kan ze ook meer doen. Ik vind die sprongetjes wel leuk want na afloop zie je duidelijk dat ze een stukje zijn gegroeid hihi :D

Deel Deze Pagina