ervaring Nutrilon Omneo?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door piemie, 2 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik heb net de wijkverpleegkundige gebeld, omdat mijn zoontje zo onrustig is en snel al weer wakker word en honger lijkt te hebben terwijl hij vaak niet eens zijn fles leegdrinkt. Nou adviserde zij om over te gaan op Nutrilon Omneo omdat dit beter is tegen krampjes enz. Heeft iemand ervaring met deze voeding??
    Ik hoop dat hij nu en zijn fles leeg drinkt zodat ik staks naar 6 voedingen per dag kan gaan en wat langer tussen zijn voedigen door slaapt......:)

2. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    Belgiƫ
    Hoi,

mijn zoontje kreeg totnutoe Nutrilon Omneo. Ik kreeg het geadviseerd omdat ik aanvankelijk nog combineerde met borstvoeding, en deze melk ook licht verteerbaar is (zo is mij gezegd!). Nu krijgt hij alleen nog flesvoeding, en ik ben sterk aan het overwegen om over te stappen naar de standaardvoeding, net omdat die normaal toch verzadigender is. Hij drinkt namelijk 7x per dag, en dan nog telkens 150 ml bereide voeding, hetgeen normaal te veel is voor hem...
    Ik denk dus niet dat jouw kindje meer tijd tussen de voedingen zal laten met de Omneo, maar dat het inderdaad wel goed helpt tegen krampjes, als hij daar tenminste nu last van heeft. De stoelgang van mijn zoontje is alleszins toch zeer frequent (meerdere malen per dag)!

Succes!
    Sunnyke

3. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    hier zijn we bij 2,5 maand overgegaan op de omneo. mijn zoontje drinkt het beter, en houdt het bijna altijd binnen. alleen maar positief!

4. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Hier hebben we Omneo ook gebruikt.. Hongerig kind hadden we, maar Forte hielp niet.. Toen maar de Omneo gaan gebruiken voor krampjes en dingen, en dat leek te helpen.. We hebben er ook nog JBP in moeten doen omdat ze anders alles uit spuugde.. Gelukkig is het toen snel verholpen en gaat alles nu prima!

5. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    De wijkverpleegkundige had het idee dat hij zijn flessen niet goed leegdronk ivm krampen, hij krijgt steeds 135 ml maar laat vaak wel 30/40 staan terwijl hij 4470gr weegt. Ook denkt ze dat hij zo snel wakker is ivm krampen en idd als ik hem oppak heeft hij vaak nog een boer of geeft hij nog melk terug, niet veel maar wel een mondje vol, ook ligt het vaar op de hydrofielluier die in zijn ledikant ligt. Het is het proberen waard tog??

6. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Wij zijn ongeveer 4 weken geleden begonnen met Tess omneo te geven maar wat wij doen is bij een fles van 150 cc krijgt ze 2 scheppen standaard en 3 scheppen omneo en voor haar is het ideaal zo! Het maakt de voeding net dik genoeg en zorgt er bij Tess voor dat ze geen of heel weinig krampjes heeft.

7. wendyi

wendyi Lid

27 jul 2009
    17
    0
    0
    hoi,
    Ik geef al een tijdje omneo,
    Tegen de krampen en ontlasting werkt het goed.
    Mijn zoontje drinkt gewoon de hoeveelheid wat hij moet hebben en slaapt de hele nacht er mee door:)
    werkt prima

8. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Omneo bevalt prima. Kan goed poepen en heeft minder krampen. Moet wel zeggen dat we voor de krampen ook nog Sab simplex gebruiken. De voeding is wel dikker en komt moeiljker door een klein speentje heen. We hebben nu een M speen gekocht.

Nu heeft hij wel meer voeding nodig in zijn avondflessen anders raakt hij niet verzadigd. Weet niet of dit door het soort voeding komt hoor.

Maar verder (buiten de prijs) erg positief!!

Deel Deze Pagina