Baby 5 mnd; dronk slecht nu hongerige baby??

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Silla, 29 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hoi,

Mijn dochter van bijna 5 maanden dronk tot ong 2 of 3 wkn geleden met moeite5 flessen van 150cc+ 5 scheppen (Friso H.A.).
    Nu drinkt ze met GEMAK 4 flessen van 180cc+6schepjes en Joh. broodpitmeel en 1 fles van 210cc+7+Joh. Broodpitmeel op.

Echter nu komt ze weer elke nacht :(
    Een speentje werkt niet, ook geen water dus ze heeft gewoon echt honger. Dan geeft ik haar maar 90cc+3 maar ik maak me zorgen dat ze nu teveel drinkt op een dag.

Toen ze nog slecht dronk adviseerde de CB wijkverpleegkundige om te starten met bijvoeding, fruit omdat ze dacht dat mijn dochter daar waarschijnlijk al behoefte aan had...dat heb ik geprobeerd maar mijn dochter wordt er nou niet echt super vrolijk van ;) dus ben ik daarmee gestopt.

Nu krijgt mijn dochter dus meer dan 1 ltr te drinken en nog niet tevreden. Hoe kan ik dit oplossen....

Ze krijgt overigens Friso H.A. uit voorzorg dus zover ik weet is ze nergens allergisch voor maar mijn zoon kreeg dit toen ook en is met 6 mnd overgestapt naar "normale" flesvoeding.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Dat is inderdaad even wennen als je dochtertje zo ineens heel goed gaat drinken. Het is belangrijk om niet boven de liter voeding (30 schepjes per dag) uit te komen. Je mag wel eventueel wat meer water geven. Dus bijvoorbeeld 5 flessen van 200 ml water en 6 schepjes voeding.

Misschien heeft je dochtertje nu wel wat behoefte aan vastere voeding. Dat zou je eens kunnen proberen, het kan echt wat schelen.

Wanneer het niet nodig is om hypo-allergene voeding te geven (dit is het geval als er in jullie gezin geen allergieen voorkomen) kunnen jullie ook overstappen op Friso Standaard 1, deze valt iets zwaarder. Succes!

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina