Zijn er baby's van 5 maanden die alleen nog fles en pap eten

Discussie in 'Voeding' gestart door MB2005, 11 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi,

Het cb buro gaf als advies pas met 6 maanden met een groentehap of fruithap te beginnen.
    Wel mocht Jorrit pap gaan leren eten.
    Tevens kreeg ik naar aanleiding van een vraag van mij over het wakker maken voor de laatste fles ( omdat er in het begin niet meer dan 8 uur tussen mocht zitten ) advies om Jorrit daar niet meer wakker voor te maken.
    Wel gaf ze als tip dan iets meer voeding in de laatste fles te doen.
    Jorrit was toen 4 maanden.
    Nu was zijn schema 5 keer 180/6 en dan om 23.00 de laatste fles.
    Dit hebben we zo kunnen schuiven dat hij nu om 21.00/21.30 de laatse krijgt. maar wel gewoon 5 flessen en de laatste 210/7 voor de nacht.
    Want hoe je het ook doet zoals het cb zegt, hij zou dan ineens minder eten krijgen als dat hij had ( dus of 4 van 210/7 of 3 van 180/6 en 1 van 210/7 ) dus dat lijkt me niet handig ( hij zit al onder het gemiddelde met zijn groei ).

Zijn schema is nu
    de eerste fles 180/6
    de tweede fles 180/6
    dan 90/3 gemend met nutrix en een flesje 90/3 melk ( hij blijft anders huilen om een flesje )
    de vierde fles 180/6
    en de vijfde 210/7.

Totaal komt hij dus op 960 per dag.
    Dit verschilt wel eens, want soms hij heeft hij nog meer honger en dan komt hij op iets meer ( dan geef ik bv 90/3 met nutrix en 120/4 melk, dus totaal weer 210 ).

Ik vroeg me af hoe andere het doen waarvan de kindjes nog geen bijvoeding krijgen.

Alles gaat trouwens gewoon op zonder problemen dus kennelijk heeft hij het wel nodig.

Hoe doen jullie het?

Groetjes MB2005.

2. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Sophie kreeg tot ze bijna 5 maanden was 5x180/6 waarvan de laatste fles om 23.00. Die laatste fles heb ik toen laten vervallen zodat ze vanaf 5 maanden van 19.00 tot 7.00 slaapt.

Ik ben toen overgestapt op 2x210/7 en 2x180/6. Wel minder idd, van 5x6=30 scheppen naar 2x7 + 2x6=26 scheppen op een dag maar het ging goed. Ik wil volgende week pas met bijvoeding gaan beginnen.

3. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Emme heeft tot 6 maanden alleen melk gehad. Ik gaf op het laatst 4 x 180/6. Ik ben wel met 5,5 maand in de ochtend van een halve fles een bordje pap gaan maken met Nutrix. De andere helft kreeg ze gewoon uit de fles.

4. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    ik ga vanaf donderdag Indy 4 x 180/6 geven en dan in de laatste wat nutrix...ben benieuwd of ze dan ook doorslaapt (nu in ieder geval wel na haar flesje van 11 uur, maar daar moet ik haar altijd wakker voor maken). Nu krijgt ze nog 5 x 160/5.

Is het eigenlijk dan niet zo dat de pap een gedeelte van de melk aanvuld want anders zou ze eigenlijk straks dan minder melk binnen krijgen?

5. Gaby

Gaby Lid

16 aug 2006
    77
    0
    0
    Finn kreeg tot 6 maanden 5 keer 180/6 met in de laatste fles Nutrix. Ben ook pas vanaf 6 maanden met bijvoeden begonnen.
    Toen hij de bijvoeding (fruit en avondeten) goed at (met 7 maanden), moest ik, op advies van het cb, wel een aantal flessen laten vallen (hij krijgt er nu 2 1/2 per dag, dus de helft), want de flessen schijnen heel calorierijk te zijn en hij kwam ineens echt heel veel aan (2 kilo in 2 maanden!).

Wij maakten hem ook altijd wakker om 23 uur voor een laatste flesje. Dat hebben we vanaf dat moment ook niet meer gedaan. En tot mijn verbazing :confused: slaapt hij nu gewoon door van zijn laatste voeding om 19 uur tot 6.30 uur de volgende ochtend! :) Met de helft minder flesvoeding dus! Hij had het dus niet echt meer nodig. Waarschijnlijk was het meer een gewoonte geworden voor hem!

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik geloof dat t beter is om dit niet in de laatste fles te doen omdat t zo stevig op de maag ligt en t met t slapen niet 'snel' verteerd. Je kunt dit dan beter s morgens geven!

7. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    o echt waar...in mijn omgeving hoor ik iedereen over het ´s avonds geven van pap...lijkt me ook veel handiger want dan is ze veel lekkerder gevuld om de nacht door te gaan. Ze gaat overigens na deze fles van 7 uur niet altijd meteen slapen hoor...ze speelt meestal nog tot 8 uur/ half 9.

8. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hier krijgt onze knul ook geen bijvoeding tot 6 maanden. Hij is nu bijna 5 maanden en drinkt 6 flessen van 180cc. Nou geef ik afgekolfde moedermelk, dus ik hoef niet te letten op hoeveel ik geef. En ik geef het geheel op verzoek.

Omdat wij echt willen wachten met bijvoeding geven we ook geen pap. Pap is immers ook een vorm van bijvoeding. Ik weet sowieso niet of we wel aan de pap gaan beginnen, dan moet je speciale kopen omdat de gewone niet bindt met moedermelk en daar heb ik niet veel zin in. Bovendien schijnt het niet veel toegevoegde waarde tov moedermelk te hebben.

Dus: tot en met de 6e maand uitsluitend mm op verzoek.

9. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Jacob zit ook iets onder het gemiddelde, maar ik kreeg wel advies om de laatste fles te laten vallen, omdat we hem daarvoor wakker moesten maken. Hij krijgt nu 4 flessen van 180/6, met in de laatste fles (20:30 uur) wat nutrix erbij. Hier dus ook nog geen fruithapje. Hij krijgt dan idd wat minder, maar volgens CB moet je nu gaan afbouwen met de melk.

10. missgwen

missgwen Bekend lid

23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    mijn zoontje krijgt afgekolfd melk en is nu net de 6 maanden gepasseerd en hij krijgt nu voor het eerst bijvoeding op de rapley methode en hij speelt er op het moment meer mee dan dat het in zijn mond verdwijnt :D

11. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Ik vind dat zo tegenstrijdig he ( van het cb e.d ), baby's tot 6 maanden groeien van de melk, waarom zou je dan ineens minder geven als de eerste maanden en er dan ook niks vervangends voor terug geven?
    Ze blijven toch groeien en sterker nog ze gaan toch veel meer energie verbruiken doordat ze leren draaien, willen zitten, dingen pakken enzovoort? :( :D

Iemand vroeg ook of de pap de melk niet vervangt, maar je maakt de pap van de melk ( door nutrix toe te voegen ), dus het aantal flessen blijft hetzelfde ( De pap heeft volgens mij als enige toevoeging dat sommige mensen het in de laatste fles doen om een wat voller gevoel bij hun baby te krijgen, en om alvast van een lepel te leren eten ).

Als ik 1 van Jorrit zijn flessen weg haal, dan heeft hij gewoon honger.
    Hier gaat alles tot de laatste druppel op.

Wel leuk zo al die verschillende dingen!

Groetjes MB2005.

12. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Hier alleen nog melk! Combinatie van BV en FV. Hij drinkt 4x per dag, weet dat de twee flessen zo'n 220 cc zijn. Zit wel te twijfelen of ik niet nu al met Nutrix moet beginnen. Van het CB mochten we starten met de introductie van bijvoeding maar daar wil ik nog heel eventjes mee wachten i.v.m. allergieën...
    Groetjes Six

13. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    MB2005, dan hou je Jorrit toch gewoon op 5 flessen tot hij er wel aan toe is? Of je doet evt. wat meer in de fles, dat doe ik ook wel eens als ik het idee heb dat Jacob wat meer nodig heeft.
    Idd tegenstrijdig he, die adviezen. Als ik zie hoe druk Jacob is met bewegen, dan moet hij toch wel veel verbruiken :D . maar goed, hij is zonder problemen overgegaan op een fles minder, dus zal hij ook wel niet meer nodig hebben.

Deel Deze Pagina