voeding voor baby 2 weken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door martjemar, 1 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. martjemar

    martjemar Actief lid

    11 mrt 2007
    150
    0
    0
    Brabant
    hallo allemaal

    Ik heb een zoontje van 2 weken van bijna 8 pond,
    Ik mocht van het cb over gana naar 6 flessen van 120cc.

    mijn vraag is wat dronken jullie kindjes met 2 weken

    want 120 cc water met 4 scheppen kom ik op 135 uit

    als hijd at 6 keer krijgt is dat niet teveel voor hem
     
  2. desteny

    desteny Actief lid

    13 dec 2005
    272
    0
    0
    Ik lees eventjes mee mijn dochter is morgen 2 weken oud... Zij krijgt elke 3 uur 90+3 schepjes... alleen is het de laatste 2 dagen een ramp wat voeden aangaat... ze drinkt maar halve flesjes meer en meld zich om de anderhalf a 2 uur...
     
  3. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    @Desteny, mijn zoontje heeft dat ook gehad met 2 weken dat ie zijn flesje niet meer opdronk en hij kwam dan ook steeds sneller soms na 1 1/2 uur al weer. Het CB raadde mij toen aan om om de 4 uur te gaan voeden en de voeding te verdelen over 5 keer. Hij kreeg toen met een gewicht van ruim 8 pond, 130cc per keer. Hij heeft nu ook veel meer rust gekregen en een andere fijne bijkomstigheid was dat ie om 23.00 zijn laatste fles drinkt en dan heel de nacht door slaapt.

    @Martjemar, je komt dan idd op 135 uit en dan moest ik het weer afgieten tot 120cc van de kraamhulp. Heeft te maken met de verhouding van het water tegenover het poeder. (1 op 30ml)
    Nu hij 130ml krijgt doe ik 150 water en 5 schepjes en dan terug gieten naar 130ml.
     
  4. desteny

    desteny Actief lid

    13 dec 2005
    272
    0
    0
    @ jewe, hoe heb je dat gedaan om de 4 uur??? want dat kan ik hier echt niet rekken... soms als ze goed doorslaapt rek ik net 3 uurtjes...Als ik echt 4 uur moet rekken word het 1 groot drama vrees ik:S:S
     
  5. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Het ging eigelijk vanzelf. Bij de eerste voeding kreeg ie al meer voeding wat ie ook helemaal op dronk dus denk dat ie langer verzadigd was waardoor die later kwam voor de volgende voeding. Ik dacht dat toen ook toen die vrouw van het CB dat zei, maar het is me echt super mee gevallen.
     
  6. martjemar

    martjemar Actief lid

    11 mrt 2007
    150
    0
    0
    Brabant
    bedankt voor de reactie Jewe

    mijn zoontje krijgt nu 120 voedingen 5 overdag en hij komt s`nachts nog.
    maar dat heeft tijd nodig.

    als ik het goed begrijp krijgt je zoontje nu 130 cc.
    knap hoor dat hij al door slaaapt
     
  7. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Komt vanzelf dat je kindje straks ineens door slaapt. Was hier ook ineens dat ik wakker werd van hem en op de klok keek en ineens zag dat ie de nacht had door geslapen. Tygo komt nu 's nachts nog wel eens om voeding. Als ie zijn flesje van 23.00 uur niet leeg had gedronken dan komt ie ook nog wel eens om 3.00 uur voor een flesje. Maar komt gelukkig niet vaak meer voor.
     

Deel Deze Pagina