Hallo dames, Zouden jullie eens met mij mee willen denken, want weet niet meer zo waar ik nu goed aan doe Ik ben van dit schema (4 flessen van 180 cc + 6 scheppen): 07:00 fles 09:30 fruithapje 11:00 fles 15:00 fles 17:00 groentehapje 19:00 fles naar dit schema gegaan (3 flessen van 180 cc + 6 scheppen): 07:00 fles (alhoewel ze de laatste dagen opeens om 06:15 komt) 10:00 fruithap (ze eet nu meer hiervan) 12:30 fles 15:00 tussendoortje (liga) + diksap over de dag door. 17:00 groenten (ze eet nu meer hiervan) 19:00 fles (maar vaak redt ze 19:00 niet meer en krijgt ze de fles iets eerder). Het is toch de bedoeling dat je rond 7 mnd gaat afbouwen naar een fles minder? Ik heb het gevoel dat er teveel tijd (zonder echte voeding) zit tussen 12:30 - 17:00. Mijn kleintje reageert hier ook niet erg lekker op. Heb echt raad nodig hoe ik dit nu het beste kan oplossen. Niet afbouwen misschien of verschuiven van de tijden? Super bedankt voor wie er even mee wilt kijken
Wij gaven het warm eten eerst rond 16u omdat anders de middag inderdaad te lang werd. Pas toen er een boterham bij kwam smiddags ging het warm eten richting 17 uur.
Op t cb adviseerden ze mij om smiddags t fruit te geven en smorgens een koek met drinken, omdat dat nog niet zo denderend gaat en hier de tijd tussen t middageten ( fles die voor t grootste deel pap word) en warme hap ook langer is dan smorgens tussen de flessen.. Misschien kun je dat ook proberen..
mijn schema van 7 maanden was zo: 7.00 fles 180/6 10.00 fruit ( heel potje 6maanden) 12.30 bordje pap ( 180/6 +7 sch bambix) 15.30 koekje, of nog een beetje fruit wat hij had laten staan met wat drinken. 16.30 warm eten + toetje 19.00 fles 180/6 of pyamapapje. je kan de groente eerder geven dus rond half 5 en dan ook evt. nog een toetje ( beetje yoghurt) misschien red je kleintje het dan wel tot 19.00.
Even denken, want onze zoon eet inmiddels met de pot mee, maar zijn schema met 7 maanden was: 08:00 papfles 180ml +6 +4á5 schepjes bambix 09:30 fruithap + water 12:00 boterhammetje met beetje margarine + fles 180ml +6 15:30 liga/biscuitje + water 17:30 aardappel/rijst met groente + water 19:30 fles 210 ml +7 / = of / of Ik denk dat als jij een boterham zou gaan aanbieden (eerst met korstje beginnen en dan de hoeveelheid opvoeren) hij meer ondersteuning heeft op zijn schema met 3 flessen en de nacht wel goed doorkomt, omdat hij dan overdag genoeg voedingsstoffen krijgt. In veel gevallen is het zo dat als kindjes plots niet meer doorslapen en of eerder wakker worden het vaak met hongergevoel te maken heeft. Als hij brood goed kent kan je ook de avondhap uitbreiden met aardappels/rijst/vlees/vis en bijvoorbeeld yoghurt toe, mits je kindje aangeeft natuurlijk ook echt behoefte te hebben aan meer voedingsstoffen. Soms kan het ook zo zijn dat het kindje overdag eigenlijk iets te veel slaapt. Zoals bij ons mannetje. Hij had een heel mooi schema en ik zag dan ook geen hongergevoel signalen, maar wel signalen (zich niet meer over willen geven aan het hazenslaapje,bij ons willen zijn en 's ochtends eerder wakker worden) dat het hazenslaapje er 's avonds afkon en weer prima de klok rond sliep.
ik denk inderdaad dat de 4de fles eraf kan als je tussen de middag boterham geeft. En als tussendoortje om 15.00uur geef ik een bakje yoghurt. Dat vult veel beter als sap/thee en is ook meteen zuivel.
volle yoghurt of biogarde bijvoorbeeld word veelal geadviseerd door cb. magere yoghurt kan ook, maar zitten minder voedingsstoffen in...