Hypoallergeen overgaan op comfort?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Prinsesje23, 6 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prinsesje23

Prinsesje23 Niet meer actief

Ik geef sinds kort naast borstvoeding ook flesvoeding. Omdat ik bijna 3 maand volledig borstvoeding heb gegeven heb ik voeding van Friso hypo allergeen gekocht omdat ik niet wist hoe mijn mannetje daarop zou reageren. Tot nu toe reageert hij goed op de voeding. Nu vraag ik mij af of ik ook kan overstappen op de gewone voeding (comfort) van Friso. Die voeding is de helft goedkoper, natuurlijk wil ik het beste voor mijn kind maar als het kan dan stap ik liever over. Is het nog echt nodig om de hypoallergeen voeding te geven? Wie heeft hier ervaring mee?

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    ik weet niet precies van hoe of wat, maar ik moedermelk zitten veel antistoffen die allergieen tegen gaan bij je baby.
    Mensen adviseren daarom BV te geven.
    Als je overgaat op fv normaal kan dat inprincipe geen kwaad, maar wat je na moet gaan is of er veel allergieen voorkomen in je familie vooral bij jou of je partner.
    Als dat zo is, is het verstandig op hypoalergeen voeding te geven zo niet lijkt het mij dat je ook gewoon de standaard kan geven.

Je baby heeft veel antistoffen gehad van jou de eerste maanden en krijgt met normale fv wel minder antistoffen binnen.

Zelf ben ik begonnen met BV maar heb dit echter maar één week kunnen doen ivm met med. die ik kreeg voor mijn bloeddruk want deze bleef veels te hoog.
    Daarna ben ik ook gewoon Nutrilon Standaard gaan geven.
    Maar ik heb geen allergieen en mijn partner ook niet.

Deel Deze Pagina