Voeding voor hardlopen

Discussie in 'De lounge' gestart door Tinkerbell81, 15 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Hai,

hebben jullie tips wat ik het beste kan avondeten, voordat ik 's avonds ga hardlopen...?
    Ik heb vaak echt last van mijn eten , terwijl ik dan echt niet veel gegeten heb. Maar het ligt mij niet goed op de maag...
    Ik wil wel iets waar ik mijn energie uit kan halen...(dus voldoende eiwit etc.)

heeft iemand nog goede ideeen? Ik las net iets van havermout met banaan toen ik ging googelen...maar veel verder dan dat kwam ik niet...

2. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik zou van tevoren iets lichts eten en dan na het hardlopen eten. Doe ik ook met mijn ontbijt als ik 's ochtends ga lopen.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja misschien kun je beter een banaan en een energiereep van te voren eten en daarna echt gaan eten.

Ik eet voordat ik ga fietsen meestal een banaan of ontbijtkoek

Daarna ga ik avond eten

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik eet vaak een banaan van te voren en daarna pas m'n normale maaltijd. Anders moet ik spugen haha.

5. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Hoe lang na het eten ga je hardlopen? Ik eet gewoon avondeten, normale portie. Breng dan de kinderen naar bed. 2 uur na het eten ga ik hardlopen. Gaat altijd goed.

Wat je kan doen, is inderdaad bovengenoemde. Drink wel vooraf voldoende. Als je te weinig hebt gedronken vooraf (tot een half uur voor je training) kan je daar ook behoorlijk last van hebben (steken, krampen, geen energie hebben)

6. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Het is niet goed om zwaar te eten voor fysieke inspanning. Ik zou iets nemen als een banaan ervoor en daarna pas avondeten.

7. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Bedankt coor het meedenken, maar hetvProbleem is dat ik pas om 2000 kan hardlopen...wordt dan wel erg laag om erna pas avond te eten...
    We eten rond half 6... Het moet wel een avondmaaltijd zijn want we eten als gezin samen...was dus meer op zoek naar tips of ik wel of geen pasta...wel of geen groenten ed?

Deel Deze Pagina