Flesvoeding vooruit maken of niet?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door loncocacola, 9 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    Ik maak 's ochtends de flesvoeding klaar voor de hele dag (max. 24 uur). Maar je leest toch vaak tegenstrijdige berichten. Volgens de kraamhulp mocht dit niet meer, maar zij deed dat gewoon wel.

Dus maken jullie de voeding vooruit of niet?

2. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Nee ik maak het niet van te voren klaar.
    Wel zet ik alvast flesjes met gekookt water klaar, en doe ik de voeding in van die bakjes. Zo hoef ik alleen de fles in de magnetron te doen, en kan ik de voeding er zo bijgooien.

3. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Onze kraamverzorgster maakte het ook vooraf klaar, wij nu ook... vind 't ideaal.

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Nee ik maak de fles per keer klaar. Kleine moeite vind ik. Binnen een minuut is de fles klaar.

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik maak ook meerdere flessen klaar. Als meneer honger heeft, dan krijst ie de heleboel bij elkaar en dan ga ik echt niet nog een keer water koken en poeder afmeten.

6. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik maakte het alleen voor de nacht alvast klaar s' avonds. Ik gebruikte trouwens geen gekookt water.

7. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik gebruik Barleduc en zet altijd de fles klaar voor de volgende voeding met een bakje erbij zodat het alleen even in de magnetron moet en dan kan ik het er bij schudden, roeren en klaar!

Als meneer dan nog meer honger heeft is het jammer, moet hij even schreeuwen maar dan is dat beetje extra alsnog met een halve minuut weer klaar.

8. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Hallo

Mij is door de kraamverzorgster verteld dat je alleen voeding vooruit mag maken met gekookt water (of Barleduc). Als je kraanwater gebruikt moet je het per keer klaarmaken.
    Wij gebruikten sowieso gekookt water. Dit vind ik toch een wat prettiger idee en wij maken dus de voeding gewoon vooruit

Groetjes

Deel Deze Pagina