Mijn dochter is nu 6 weken en 2 dagen oud en weegt ongeveer 4500 gram. Als ze in de ochtend pas rond 7 a 8 uur komt, drinkt ze op een dag 5 flessen van 150 ml + 5 scheppen. Vaak laat ze per fles zo'n 10 ml staan. Nu komt ze al 2 ochtenden om 4 en 5 uur, waardoor ze 6 flessen op een dag krijgt en ook echt wil. Nu probeer ik iedere keer maar 140 ml te geven, zodat ze maar iets meer krijgt alleen lukt dit niet! Ze wil gewoon echt de 150 ml + 5 scheppen. Ik haal geregeld de fles eruit zodat ze even op adem kan komen. Ik laat de fles op haar bovenlip rusten en doet ze haar mond open, dan heeft ze honger en wil meer drinken. Doet ze haar mond niet open, krijgt ze niet meer. Dit heeft vanaf het begin zo bij haar gewerkt, waardoor ik haar niet kon overvoeden (zei de arts bij het CB). Maar nu ben ik echt bang dat ze veel te veel binnenkrijgt, als ze dagen maakt van 6 flessen met 150 ml /5. Daarnaast is het moeilijk om 4 uur tussen de voedingen te krijgen, want na 2,5 uur wordt ze wakker en heeft meestal niet lang hierna weer honger.. Zou ik over moeten stappen naar voeding voor hongerige baby's? Of wat zouden jullie doen. Want je kindje geen eten geven, terwijl het schreeuwt om eten dat kan ik haar niet aandoen!
Toen wij hier nog met nachtvoedingen zaten kreeg Milan 6 flessen van 150/5. Hij woog toen 5100 gram. Toen hij eenmaal de nacht door sliep tot 's ochtends 7 uur, zijn wij 5 flessen van 180/6 gaan aanbieden. Je zou eens kunnen proberen om 1 of 2 flessen van 180/6 aan te bieden (bv de laatste fles en de middelste) Gezien de flessen leeg gaan tot 10 cc kan het goed zijn dat ze toe is aan meer in de fles. Waarschijnlijk laat ze dan ook langere tijd tussen de flessen.
Wat Antje77 zegt: dat even proberen. Het klinkt echt alsof ze toe is aan meer in 1 fles. Maak je niet teveel zorgen of ze teveel binnen krijgt, ze zal zelf aangeven wanneer ze voldaan is. Ze is hard aan het groeien en heeft daar voeding voor nodig.
Ik herken je verhaal. Thijs was/is ook z'n hongerige baby. Al snel kreeg hij meer dan de voorschriften. Mijn CB vertelde dat ik mocht ophogen en 1 liter als grens moest hanteren. Ik ben begonnen met eerst wat extra water in de fles. Toen dit niet meer hielp, ben ik overgestapt op voeding voor hongerige baby's. Was met 8 weken. Ze kunnen van deze voeding veel krampjes krijgen. Thijs had er gelukkig geen last van.
Gisteren bij CB geweest. Ze vonden het een slim plan om over te stappen naar de voeding voor hongerige babys. Ze zeiden erbij dat ik het aan mocht pakken zoals ik zelf wil. Kan volledig overgaan maar ook gecombineerd. Dus de laatste fles wil ik alleen forte geven en overdag 3 forte en 2 standaard. Maar wat ik nu ben vergeten te vragen is of ik de inhoud van de fles dan naar beneden moet bijschroeven? Wat zouden jullie doen, want net als vandaag verwacht ik dat ze weer op 6 flessen uit gaat komen. Dit is mijn schema sinds gistermiddag (de overstap): Gisteren 16:00: 120 ml + 2 forte / 2 standaard Gisteren 19:00: 120 ml + 2 forte / 2 standaard Gisteravond laatste fles om 23 uur: 150 ml + 5 forte (Echt wakker moeten maken! En nog slapend de fles op) Vanochtend half 6: 150 ml + 3 forte / 2 standaard Vanochtend half 9: 150 ml + 3 forte / 2 standaard (40 ml laten staan) en veel gespuugd. Ze ligt nu lekker te slapen. Dat spugen, kan dat een reactie zijn op de overstap naar andere voeding en gaat dit weer weg of kan ze gewoon echt niet tegen die voeding? Ze woog gisteren dan ook 4530 gram. Bij de geboorte woog ze 3150 en 2,5 week geleden 3980. Dus ze is flink aangekomen..
En natuurlijk dankjewel voor jullie reacties! Net als Thijs lijkt Tess geen last te hebben van krampjes.. En lees net terug. Kan wel goed schatten qua gewicht, haha..(Wist eergisteren nog niet hoeveel ze echt zou wegen)
Zoƫ was ook zo vreselijk hongerig in het begin, hebben heel lang op 7/8 voedingen gezeten. Met 6 voedingen ging het al beter en nu we op 5 voedingen zitten ben ik blij als ze 800cc binnen krijgt (ze is nu ruim 7 kg). Kan dus heel erg veranderen, zou niet gelijk overstappen als ze het goed doet op deze voeding!