Waar ik me eerst zorgen om maakte dat me jochie te weinig dronk maak ik me nu meer zorgen dat hij teveel drinkt. Hij slaapt ook slecht dus de ene keer valt ie in slaap tijdens de voeding en de andere keren is die zo alert dat ie zo 90 cc wegdrinkt. Zijn gewicht was bij geboorte 2760 gram dit is naar 2680 gegaan en de laatste keer woog hij 3200 gram dit is al een week terug. Hij dronk toen krap 70 cc per flesje x 8 nu laat ik hem zelf een beetje bepalen hoeveel hij wilt drinken maar ik bied hem altijd 90 cc aan dus 90 cc + 3 scheppen. Dit is zijn schema van vandaag 23.30 100 cc dus inc die drie scheppen word t 100 hele fles leeg dus. 03.20 50/60 cc 06:10 80 cc 9:00 80 cc 11.30 80 cc 15.45 50 cc Dus t is nogal onregelmatig wat hij drinkt maar als hij dus heel moe is valt ie gerust in slaap. Ook heeft ie heel erg last van krampjes erg zielig maar weet niet of dit daarmee te maken heeft? Maak me best zorgen. Want als hij nu bijv 3500 gr weegt mag hij maar 525 maar hij zit nu al op 450 en er moeten nog zeker twee flessen komen.
Oja hij kreunt en piept ook heel erg veel misschien dat ik toch even naar de HA ga omdat ik overal lees dat een baby niet hoort te kreunen? hij doet dit al best lang eigelijk en volgens de kraam was dat normaal.
Die gekreun kan normaal zijn hoor. Onrustig drinken ook en onregelmatig drinken ook hij is nog vrij klein. Sommige babys drinken alles op en sommie niet zolang hij elke keer een plasluier heeft en aankomt is niks aan de hand. Verder tja... Er kan van alles zijn bij die leeftijd aan de hand behaalve kraampjes. Ons meisje 2 weken was en begon weinig slapen krijsen huilen onrustug etc etc. Bleek verborgen reflux hebben en bleek dat ze nek vast zat. Paar weken ellende hadden we maar alles prima.. Kraampjes verdwijnen vanzelf maar je kan ook erbij helpen met - infocol ( werkt het beste. Cinababy werkte hier voor geen meter) - vaculess fles: dufrax of dr brouwn - beentjes fietsen en draaien na eten - mineraal water gebruiken - osteopaat Volgens mij was dat het.. We dacht zelf ook lang aan kraampjes maar er bleek nog dat ze reflux had. Onze kraampjes waren weg ongeweer bij 6 weken: wat precies heeft geholpen kan ik niet zeggen maar we hebben gelijkertijd gedaan osteopaat+voeding aanpassen+flesje
Infacol en dR Brown hebben we al ja t kreunen lijkt nu ineens minder hij heb nu net om 18.30 weer 80 cc op en gaf ongeveer 10 cc terug
Naar mijn idee ziet het er keurig uit hoor! Als je hem direct na het slaapje voedt, niet te warm aankleed met voeden en af en toe beetje wakker houdt door over voetje te wrijven etc dan valt hij misschien minder in slaap.. Maar als ze een klein beetje teveel drinken is niet zo ernstig hoor! Hier zat ze in het begin ook soms wel 150 a 200 cc boven max maar cb vond het niet zo erg.. Kreunen deed mijn dochter ook veel in het begin.. Probeer na de voeding langer rechtop te houden zodat de melk goed kan zakken!
Als je t niet vertrouwd met kreunen en piepen kan je altijd naar de HA gaan. Mijn dochter heeft nooit gekreund en al helemaal niet gepiept, en zover ik heb begrepen kan piepen ook een teken zijn van (verborgen) reflux. Als hij verder vrolijk is en goed ontwikkelt hoef je daar niet bang voor te zijn, maar bij twijfel zou ik altijd even langs de HA. Over de flesjes, het ziet er volgens mij heel goed uit. Hij geeft goed aan hoeveel hij nodig heeft en wanneer.
Ja hij piept af en toe maar t kreunen is meer aanwezig maar zoals de laatste vier uur heeft ie amper gekreund en t gebeurd meestal uurtje na de fles dus zouden oozich krampen kunnen zijn hij perst er soms ook bij en soms is t ook oorlog in ze luier zeg maar (scheetjes) maar hij lijd er volgens mij wel onder dus als dit vanavond weer gebeurd bel ik morgen de ha
Dat klonkt wel als krampjes, dat hoort er wel bij. Voorzichtig buikje masseren, hele hand op zn buik en voorzichtig rond draaien in de richtign van de klok en en lekker bij je houden. Zolang hij scheetjes laat komt het er in ieder geval weer uit moet je maar denken. Die flesjes zien er prima uit qua tijden en hoeveelheden. Is hij tussendoor tevreden? Op de krmpjes na dan, uiteraard.
Ja hij lijkt wel tevreden hij huilt niet veel gewoon normaal kan wat jengelig zijn en slaat soms zijn slaapjes over dan kijkt ie om zich heen tot ie echt moe is en dan gaat ie meestal ff huilen daarna valt ie vaak alsof even in slaap nu ligt ie in een heerlijke diepe slaap en haalt ie een beetje in wat ie gemist heeft volgens mij. Maar de infacol lijkt een beetje zijn werking ook te doen nu.