voeding voor hongerige babys, wel of niet doen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door blauwespeen, 13 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    oh maar hier is ook alles in overleg gegaan met een voedingsdeskundige van het cb hoor. Gelukkig was deze mw het met ons eens dat je een kindje niet kunt laten huilen van de honger. Moet er ook bij zeggen dat die van mij het eerste jaar ontzettend veel in de lengte groeiden. Bij de jongste zelfs 2 maanden zo erg dat ze ondanks de fantomalt in 2 maanden geen gram aankwam maar wel 5 cm was gegroeid ;)

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Wat is verschil tussen forte en friso voor hongerige babys?
    Ik weet dat in friso zit jbpm maar in forte?

Ik geef normaal 4 keer friso comfort en late fles paar dagen friso hongerige babys ( die is dan erg dun vm comfort). Ze drinkt dan vrij onrustug snel en knoeit vaak ook spuugt beetje uit. Maar verder is prima dus ik dacht dat ze dan ietje langer zal slapen maar merk geen verschil???

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Forte en voeding voor hongerige babys is gelijk. Forte IS voeding voor hongerige babys.
    Nutrilon noemt het forte, friso noemt het 'extra'.

In forte zit geen jbpm, maar is de samenstelling anders. Deze voeding is ipc alleen geschikt voor echte hongerlapjes die zoals bij ts (anders) over de max heen komen.
    Langer slapen kun je willen, maar daar is de voeding niet voor bedoelt. Langer slapen doen ze pas als ze eraan toe zijn.
    Een kindje met reflux doet het beter op meerdere kleinere flesjes en op ingedikte voeding (wat forte niet is)

4. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Het gaat trouwens na twee onrustige dagen nu heel erg goed!
    5 a 6 flessen op een dag. Netjes om de vier uur.
    We hebben twee schepjes standaard en twee schepjes voeding voor hongerige baby's gedaan.

Kind gelukkig en mama ook gelukkig!

Voeding voor hongerige babies en forte is het zelfde. Het helpt niet om je kind te laten doorslapen.

Deel Deze Pagina