zelf drinken / fles pakken

Discussion in 'Voeding' started by Yjc, Mar 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    Vanaf wanneer ging jullie kleine zelf de fles (met sap of zo) pakken om zelf te drinken?

Op het kdv gaven ze namelijk aan dat het toch wel eens tijd werd dat ze dat ging doen. Nu wil ze alleen nog als een babytje drinken (dus liggend in de armen), ze houdt soms wel zelf de fles vast maar zelf pakken en gaan drinken dat doet ze niet. Vind het zelf nog een beetje vroeg en dacht dat pas hoefde als ze konden lopen dus rond een jaar of zo.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Mijn zoontje pakte rond de 6 maanden zelf zijn fles. Maar dronk die wel op onze schoot leeg. Het is ook gewoon een stukje mama/papa-contact wat belangrijk is.

Maar vanaf de 9-10 maand ofzo kreeg hij de fles vaker terwijl hij gewoon los zat.

3. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Alyna heeft dat nog nooit gedaan, alleen op 't einde toen ze nog een fles kreeg 's avonds hield ze 'm wel eens zelf vast.

Een beker wil ze wel zelf vasthouden, en daarna ondersteboven. :)
    Tuit of rietjesbeker houdt ze zelf vast, maar daar kan ze dan weer niet goed uit drinken. ;)

4. Met krap 6 maanden hield Jelle ook zijn eigen fles vast, maar dan wel lekker liggend in onze armen nog. Zittend een fles drinken heeft hij eigenlijk nooit echt gedaan, helemaal zelf. Dat heeft ie ook nooit echt gesnapt. We legden hem dan altijd op een kussen ofzo, als ie eens zijn fles 'alleen' moest opdrinken. Maar met 8 maanden zijn we begonnen met het geven van sap enzo uit een beker, die wij dus wel weer altijd voor hem vasthouden.

5. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

Sep 7, 2007
    352
    0
    0
    hier een snelle jelle
    Met 5.5 maand zelf de fles drinken en vanaf vandaag de tuitbeker ook zelf

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Hier een langzame Jesse, die nog lekker 's ochtends en 's avonds een beetje melk uit z'n flesje krijgt die ik vasthoud.
    Toen hij met een maandje of zeven acht de fles wel eens wilde vasthouden, heb ik dat een beetje afgehouden, ik wilde het liever zo lang mogelijk zelf doen. Dus hij is niet anders gewend.
    Hij kan al wel uit een bekertje drinken, dat doen we overdag. Maar de ochtend en avondmelkjes doen we lekker nog op z'n baby's. :D

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, je kunt ze niet tot iets dwingen wat er nog niet inzit, maar oefenen misschien wel? Thirza probeert hier bij mijn man de fles al zelf te pakken, (ze krijgt BV), dus wij gaan binnenkort eens van die handgreepjes halen zodat ze zelf met een flesje met wat diksap erin eens kan oefenen, :)

8. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Mijn zoontje van 7,5 maand vind het ook nog prettig om bediend te worden. Heel af en toe grijpt hij wel wat naar de fles, maar hem zelf leegdrinken gebeurt nog niet.

De laatste 40 cc uit fles proberen we hem wel zelf te laten doen door zijn handjes om de fles te klemmen, maar meer als knabbelen op de speen gebeurt er dan niet..... wij doen het dus ook nog lekker op zijn baby's.

9. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,829
    3,353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier gebeurd ook nog niets in de richting. Ze pakt er wel naar (naar de handgrepen bij de tuitbeker) maar meestal slaat ze hem weg om daarna met open mond te 'euh euh' dat ze hem wil hebben...
    dus tja... Flesje houd ze ook niet zelf vast. Dat heeft ze overigens beter gedaan dan nu... alleen toen had ze er nog niet genoeg kracht voor ;) en nu ze het misschien zou kunnen, wil ze het niet of doet ze het niet ;) . Ze speelt er dan liever mee.

10. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    ze houdt de fles tijdens het drinken in mijn armen wel zelf vast en die handgreepjes op de fles vind ze ook heel leuk (om mee te spelen). Een tuitbeker, ook een zachte tuit op de fles, snapt ze niet en is alleen maar leuk om op te bijten.
    Op het kdv hebben ze aangegeven dat ze willen dat als ze in de kinderstoel zit aan tafel ze zelf haar flesje (omdat ze een tuit niet pakt) pakt en gaat drinken. Nu heb ik een paar daagjes geoefend en ze pakt de fles nu wel zelf en brengt hem naar haar mond maar echt drinken lukt nog niet.
    Misschien gewoon nog even wat langer oefenen en niet te veel van het kdv aan trekken.

11. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Ik zou je inderdaad niet te veel van het KDV aan trekken, daar kunnen ze zoveel willen ;).

Jou kindje bepaalt toch echt zelf wanneer ze iets wel of niet wil gaan doen dus als zij nog lekker op zijn baby's wil drinken nou heerlijk toch.

Ik zou er lekker van genieten die momenten van het echt baby zijn, zijn zo kostbaar want voor dat je het weet...;)

12. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    tjonge zeg. wat denkt zo'n kdv wel. dat ze jullie even kunnen voorschrijven hoe je iets moet doen. net of je een baby kan programeren als hij of zij iets nog niet kan of wil doen. en wat is nu helemaal 6 maanden. ik vind het ronduit brutaal eigenlijk dat ze zo pushen. laat je niet op de kast jagen hoor.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Wat raar van jouw kdv. Inge is nog een baby hoor!

Nu kijk ik er misschien anders tegenaan, omdat ik borstvoeding heb gegeven en dan kan je je kindje dus niet ergens anders voeden dan bij je op schoot ;). Maar ik vind dus een beetje dat een baby lekker in de armen van iemand een flesje/de borst moet krijgen. Ons kdv dacht er hetzelfde over, ze worden snel genoeg groot. Met 11 maanden begon ze opeens de fles te weigeren en ik denk dat de leidsters ook blij zijn dat ze nog even van dat baby-achtige hebben genoten :) (nu zit Eva op een verticale groep en dat betektent hier maximaal 3 baby's per groep, maar vaak is het er maar 1, dus ze genieten juist extra van die hele kleintjes)

14. Frieda

Frieda Bekend lid

Feb 24, 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Mijn oudste dochter Anouk, die nu 8 jaar is, ging helemaal niet zelf de fles vastpakken. De eerste paar jaren wilde ze ook niets anders drinken dan melk uit de fles. Al het andere drinken weigerde ze. Dus toen ze 2 jaar was, zat ze nog altijd bij ons op schoot de fles leeg te drinken.

Met veel moeite heeft ze rond haar 3de jaar, uiteindelijk ook wel zelf ander drinken leren drinken uit een tuitbeker, maar ze is later zo overgestapt op normale bekertjes om uit te drinken. De eerste 4/5 jaren van haar leven was het uberhaupt een probleem om genoeg vocht bij haar naar binnen te krijgen.

Maar goed, wat ik met mijn verhaal wil zeggen, is dat sommige kinderen het nooit leren om zelf tijdens het drinken hun fles vast te houden. Noëlle is wat dat betreft weer een heel ander kind dan Anouk, volgens mij, want zij begint nu met 4 maanden al zelf naar haar fles te grijpen.

;) Frieda

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met een maand of 5,5 ging ie het af en toe zelf doen maar wel op schoot en alleen als ie er zin in had. Nu kan hij het best maar ermee spelen is leuker en dat schiet natuurlijk niet zo op. In de maxicosi is de beste stand om zelf je fles leeg te drinken!

Share This Page