Hoeveel drinkt jullie kindje en hoeveel cc kolfen jullie??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door butterfly24, 13 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Hey mama's.

Mijn vraag lijkt me duidelijk ;).
    Hoeveel drinkt jullie baby en hoeveel kolfen jullie.
    Esmee is 9 weken en dronk 125 cc.
    Dit kolfte ik vaak wel in 1 keer, niet altijd, moest er dan twee keer over doen. Maar de afgelopen week krijg ik het idee dat ze wel meer wil hebben. Dus ik probeer meer melk te produceren door vaker te kolfen. Ze drinkt soms zo 150 cc, soms weer wat minder.
    Ik bied dus altijd 150 aan.
    Maar het punt is, ik kolf soms niet eens 80.
    Ik heb gelukkig nog steeds net voldoende. Maar door vaker te kolfen merk ik nog niet echt heel veel meer melk.

Vandaar ben ik benieuwd hoeveel jullie baby drinkt en hoe vaak je hierover moet kolfen.

( ik kolf volledig namelijk, heb Esmee weer aan de borst geprobeerd zoals sommigen misschien weten, maar zonder sux6. Daarom weer aan de kolf, en dit bevalt prima verder )

Groetjesss

2. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Onze dochter is 3 weken en 1 dag en drinkt 60-90 cc. per voeding. Zo af en toe wegen we haar voor en na de voeding. Ze krijgt 8 voedingen per dag.
    Ik heb geprobeerd te kolven omdat, tja, dat 'moest' van het CB, maar kolven werkte niet goed bij mij (en, toegegeven, ik was niet erg gemotiveerd).

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik voed aan de borst maar kolf als ik er zin in heb 1x per dag. Dit omdat ze de avond voeding uit de fles krijgt, wanneer ik niet kolf krijgt ze dan kunstvoeding, kolf ik wel krijgt ze die gekolfde borstvoeding.

Als ze een fles drinkt drinkt ze van de gekolfde borstvoeding meestal tussen de 110cc-130cc. Meer dan 130cc heeft ze eigenlijk ook nog nooit gedronken. (En als ze kunstvoeding krijgt drinkt ze rond de 100cc.)

Ik kolf (als ik kolf) maar net hoe lang ik zin heb, maar kolf ik echt gewoon tot mn borsten weer leeg zijn heb ik meestal toch wel rond de 160cc-180cc en soms rond de 200cc. Met het kolven ben ik ong een 20-25 minuten bezig en kolf met een enkelzijdige electrische kolf.

4. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Hanneke) je geeft natuurlijk langer borstvoeding dan mij. Dus ik hoop straks ook wel wat meer te kolfen. Moet nu soms echt extra kolfen om weer een volle voeding te hebben. Ik heb wel FV staan hoor, maar ik heb gelukkig nog niet hoeven bijvoeden omdat ik niet genoeg had. Ik kolf met dezelfde kolf als jou, een enkele electrische en ben ook ongeveer 20 minuten bezig.
    Ik wil meer melk :(, en kolf al drie dagen 4 keer vaker.
    Maar echt heel veel meer melk heb ik nog niet helaas.

Maar goed... aanhouder wint.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Vooral proberen te onstpannen, niet te veel naar de cc's kijken en hoeveel cc's je 'moet' hebben, rustig zitten lekker kleine bij je in de buurt als het even kan, wat warme doeken op je borsten leggen, borsten masseren voor en tussen het kolven door. Misschien helpt dat nog.

Hoe vaak kolfde je op een dag? Hoe vaak kolf je nu? Denk dat je gewoon nog even vol moet houden met meer kolven, omdat je je productie waarschijnlijk gewoon omhoog moet brengen, dus ff regeldagen inlassen ;) en dan bijv elke 2 uur kolven, en ook snachts, das namelijk ook erg goed voor je productie.

6. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

mijn record kolven ligt op 110cc. ik geef af en toe een flesje mamamelk, zo'n 2 keer in de week dus zo vaak kolf ik niet. (het is niet mijn hobby;))
    mijn zoontje drinkt ongeveer 130cc. uit de fles dan, ik zou niet weten hoeveel hij uit de borst drinkt.
    zoals vanmorgen dronk hij maar max. zo'n 6 min. de andere borst wilde hij niet. volgens mij kan hij dan nooit meer als 60cc binnen hebben.
    bij mij helpt het ook om de kolf iets te verplaatsen aan het eind of de druk te verleggen. met de hand tegen de borst drukken helpt ook.
    maar ik zal waarschijnlijk nooit 200cc of meer kunnen kolven maar dat hoeft ook niet.

7. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    ik heb in het begin een weinig melk gehad.
    een paar tips van mijn oma en moeder maakte dat ik wat meer melk had.

- anijsmelk drinken, je kan anijsblokjes kopen bij de supermarkt merk ruiter.
    - oud bruin bier drinken help ook goed om je melk productie opgang te brengen.
    - na elke voeding/ kolven een glas water drinken.
    - 's middags even een uurtje gaan slapen. en dan daarna douche en kolven/ voeden. door de rust en de warme douche heb je wat meer melk.
    - veel en verschillende soorte fruit eten.
    - venkelthee drinken, dit is zowel goed voor de bv maar ook voor darmkrampjes.

ik vond op internet ook iets van een medicijn die helpt bij de productie van bv maar weet niet percies hoe en wat.
    zou je even moeten googlen.
    heel veel succes.

liefs gyino

8. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Beetje late reactie, druk weekeinde gehad.
    Ik kolf 7 keer op een dag, en kolfte na dit topic meer melk hoor. Maar het zakt weer wat af helaas.
    Ik begrijp dus eigenlijk, dat ik echt een paar dagen vaker moet kolfen. En dus ook in de nacht :$ om de twee uur.
    Heftig. Mijn dochter krijgt om ongeveer 20.00 de laatste voeding, en slaapt dan standaard tot 03.00 uur, verschilt soms een halfuur, daarna slaapt ze vaak door tot 07.00 uur. Maar dan moet ik dus zelf de wekker zetten :$8), hmmm!!!

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Uhm, nouja ik bedoelde overdag om de 2 uur ;). Snachts zou ik het idd maar niet om de 2 uur doen hoor! Probeer het eens met om 20.00 kolven, om 22.00 kolven, als je naar bed gaat kolven en dan weer kolven als de kleine wakker is snachts, en vervolgens dan om bijv 06.30/07.00 als de kleine toch weer wakker is ook ;)!

Verder zul je echt een tijdje meerdere keren moeten kolven voor je borsten weten dat er meer vraag is naar melk. Weten ze niet dat er (meer) vraag naar melk is, dan zullen ze het ook niet gaan maken.

En denk dat je met 7x kolven wel een eind zou moeten kunnen komen. Alleen zou ik er de 8ste bij nemen en dus snachts kolven omdat dit erg goed is voor je productie. Evt dan je man/vriend de fles geven en jij ondertussen kolven, zijn jullie beide even snel klaar en kunnen weer lekker gaan slapen ;)!

10. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    ik kolf ook meestal niet wat ze drinkt;

ze krijgt nu makkelijk 200 cc opgedronken, maar ik ben blij als ik 150-180 kolf.
    Ik heb me er maar bij neergelegd en als ik moet werken kolf 'gewoon'een keertje extra ('s avonds of 's ochtends) zodat ik toch genoeg heb om te geven.

Ze slaapt nu langer door en laat meestal de laatste voeding eraf. Ik heb nu vakantie, maar als ik weer moet werken ga ik denk ik regelmatig 's avonds extra kolven zodat ik altijd genoeg in de koelkast heb staan.

iig suc6 ermee

Deel Deze Pagina