Helpen met schema

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mary12, 12 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Onze dochtertje is vijf weken oud bijna 6. Ik probeer een schema te maken maar laat haar voornamelijk bepalen. Kunnen jullie bij tips geven. Ze komt overdag soms tussen 4 of 4,5 of 3 uur.
    S avonds probeer ik een fles te geven rond 22,45 zodat ze doorslaapt soms is dit een extra fles en soms haar laatste fles. Als ze doorslaapt krijgt ze maar 6 flessen, als ze niet doorslaapt dan krijgt ze 7 flessen en bij overdag teveel slapen 5 flessen. Zoals je ziet beetje chaos wat kan ik doen om bij te sturen? Is het zo dat het de bedoeling is om rond dezelfde tijd te eten? Dus elke dag flesje ronfd 7 of 10 uur etc.
    Ik laat haar niet langer dan 4,5 uur per dag slapen of is dit te lang? Ze heeft een paar x 7 uur lang geslapen 's nachts en voor de rest 5 of vier uur. Hoe kan ik enigzins sturen dat van de flessen zo wisselend is ook niet handig?

2. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou haar overdag niet langer dan 2 a 3 uur laten slapen. Ik heb veel gehad aan het boek baby in een droomritme. Maar ze is ook nog best jong. Toen ze zo oud was hadden we echt nog geen ritme.

3. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Wij hadden met 6 weken dit ritme en dit ging heel erg goed. Hiervoor voedde ik op verzoek maar dit was veel rustiger en sliep ze ook beter.
    5-6 uur eerste fles 150-5 en daarna direct terug naar bed
    8.30 uur
    12 uur
    15,30 uur
    19 uur en daarna op bed
    23 uur
    Toen ze 8 weken was sliep ze tot 7 uur en met 10 weken tot 8.30 uur en overgegaan op 5 flessen.
    Met precies 4 maand begon ze te huilen toen ik haar om 23 uur de fles wou geven en toen ging ze over op 4 flessen met de laatste om 19 uur.

4. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik ben ook een beetje een schema aan het opbouwen en ik moet zeggen dat het al aardig lukt:).

+/- 8.00 150 cc
    Van 10.00 tot 12.00 slapen
    12.00 150 cc
    Van 13.00 tot 16.00 slapen
    16.00 150 cc
    17.30 tot 19.00 slapen
    20.00 150 cc
    20.30 tot 22.00 slapen
    En dan tussen 22.00 en 00.00 spelen, in badje, massage, pyjama aan.
    Dan samen in het grote bedje en rond 00.00 een fles 150 cc en daarna op bed.

Dan slaapt ze meestal tot 7 of 8 uur. En ik heb voor mezelf aangehouden dat als ze voor 4 uur s'nachts wakker wordt dan krijgt ze een fles van 90 cc en worst ze tussen 4 en 7 wakker krijgt ze 60 cc en als ze tussen 7 en 8 wakker wordt probeer ik het te rekken:).

Het is nog niet zo heel strak maar de voedingstijden zijn wel hetzelfde.

Wie weet heb je er wat aan:). Maar het komt vanzelf goed hoor!

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'flesvoeding'

6. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik blijf me toch afvragen hoe jullie het voor elkaar krijgen om te sturen met de voedingstijden.
    Rekken lukt zo ie zo niet, dan wordt het krijsen. Maar eerder geven dan dat zij erom vraagt dan drinkt ze niet! Ze kan heel veel drinken maar als ze nog in slaap is dan gaat dat mondje niet open ;)
    ik zou blij zijn met iets meer regelmaat want nu wisselt het per dag, maar weet echt niet hoe ik dat moet doen.

7. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, bedankt maar hoe doen jullie dat dan met voeden? Ik bedoel ze accepteren dus gewoon wat jij biedt? Wat als ze eerder honger hebben of helemaal geen honger?

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    Jouw kindje geeft duidelijk aan dat honger honger is en geen honger ook geen honger. Jij wil toch ook niet uitgebreid gaan lunchen als je eigenlijk geen trek hebt,maar ja het moet want het is tijd...
    Volgens mij doe je het zo heel goed.Ze is pas 5 weken..
    Dat ritme komt wel hoor! Je kan best proberen te sturen, maar dat is wat anders dan echt rekken. Dat wordt duidelijk niet gewaardeerd ;)

9. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar wat doen jullie als ze s nacht wel komt want ik kan op dagen dat ze niet komt in de nacht wel een schema aanhouden maar wat als ze s nacht komt dan schuift de andere fles op omdat ze geen honger heeft of gewoon doorgaan met schema en volgende fles geven kijken wat ze neemt? Als ik het haar laat bepalen dan krijg je wat ik nu heb ene keer zoveel flessen andere x twee keer s nacht of niet.

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    Chaos....waarom chaos? Dat klinkt heel negatief! Jij voedt gewoon op verzoek.
    Honger=honger Je volgt de behoefte van je baby :)

Dat ritme komt wel hoor. Je kan wel proberen wat te sturen. Maar ze is nog klein,het komt wel.

11. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    +1. Ritme kweken ze. De onze gaf ik ook op bepaalde tijden voeding, maar soms had hij geen trek of soms had hij eerder trek. Die schema's zijn de tijden dat je de fles aanbiedt, maar dat wil niet zeggen dat jouw kindje daar niet anders over kan denken. Ik zat met hetzelfde probleem hoor. Maar zeg nu zoals velen zeggen: dat ritme komt absoluut wel. Je kan een beetje sturen door aan te bieden op vaste tijden of om de 3 uur na de laatste voeding, maar luister vooral naar de behoeften van je kleintje. Wil hij/zij eerder eten? Geen probleem, dan geef je hen de fles en telt er weer 3 uur bij. Wil hij/zij dan niet eten? Ook geen probleem, een uurtje later willen ze dat wss wel.

12. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36

Dan geef je in de nacht wat ze opdrinkt en maak je op de tijd van de eerste fles zoveel wat de vorige keer is overgebleven.
    Ik hield altijd een half uur speling met tijd aan.

Deel Deze Pagina