Mijn dochter van nu 1 week drinkt per keer zi'n 50 à 60 cc per keer. Soms 90 cc (in 2 x drinkt ze dat dan). Nu mag ze dus 90 à 100. Ze plast en poept goed, slaapt goed. Is dit te weinig? Me kraamverzorgster hamerde er zo op dat ze de hele fles op moet. Werd er zenuwachtig van. Oja ze heeft nu wel spruw dus was het vandaag iets minder dat ze dronk maar nu in de avond drinkt ze al weer meer. Als dit nu voldoende is dan is dat goed toch?
Bij ons zoontje heeft het wel een paar weken geduurd voordat hij op 90cc zat. Hij kreeg meestal ook maar 60 a 70cc binnen. Zit ze echt vol of valt ze in slaap ?
Ik heb het even opgezocht met 3 weken ging ons zoontje 90 of 100cc drinken. Misschien de dop van de fles minder strak aandraaien ? Dan hoeft ze minder hard te zuigen. Aangezien ze ook in slaap valt. Wij hadden in het begin dat als we de fles er ff uithaalde dat hij hem daarna ook echt niet meer moest Je kan altijd het cb bellen voor advies of naar het inloopspreekuur gaan om te wegen. Komt ze goed aan dan heeft ze er genoeg aan.
Richtlijn als ze ongeveer 2 weken zijn (daarvoor ben je de voeding langzaam aan het opbouwen) is per dag ongeveer 150 keer het lichaamsgewicht. Dus bijvoorbeeld 150 keer 3,5 kg is 525 cc per dag voeding. als ze 7 keer 60cc is 420cc drinkt dan is dat weinig maar volgens onze ka is het minimum 120 keer het lichaamsgewicht (420cc) en de max 180 keer het lichaamsgewicht (630cc). daartussen is alles prima zolang ze tevreden zijn, goed plassen en poepen en goed groeien. daarbij is ze nog zo jong, sommige maagjes hebben nu eenmaal wat meer tijd nodig om te rekken, als ze gebroren worden is de maag het formaat van ene vingerhoedje heb ik me laten vertellen, en daar moet dan na 1 week 100cc in?? eigenlijk kan je het volgens mij niet fout doen, volgens mij kan je het beste je kindje volgen zoals je al doet. Ik voed Lucas met donormoedermelk en weet dus precies hoeveel cc hij krijgt maar hij drinkt nu maar 660 cc per dag terwijl hij bijna 6 kg is (150 keer 6 is 900cc maar die jongen groeit als kool). Zijn flessen zijn nu net 110 cc en dat heeft lang geduurd voordat we daarop zaten, hij heeft tot vorige week 70cc gedronken.
Je kindje is 7 dageb en je hoogt per dag met 10 cc op... Tot het beetje blijft hangen dat is rond de 80-100 cc ongeveer Ze zou dus nu aan de 70 cc zitten.. En dat drinkt ze ook (gemiddeld ongeveer)dus dat is helemaal prima En niet zenuwachtig worden als ze de dles niet leegdrinkt(zolang dat geen ernstige vormeb aanneemt)