Paar vraagjes

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Chivay, Feb 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chivay

Chivay Fanatiek lid

Oct 31, 2009
    3,552
    0
    0
    Utrecht
    Hallo!

Mijn dochter is nu bijna 7 maanden.
    Haar schema is nu ongeveer:

06.30/07.00 Fles 180ml + 6 schepjes
    10.00/10.30 1 stuks fruit
    10.30/11.00 Fles 180+6
    Tussendoor een broodkorstje
    14.30/15.00 Fles 180+6
    17.30/18.00 150gr groente
    18.30/19.00 Fles 180+6 + 3/4 schepjes bambix fijne granen.

Sinds een tijdje komt ze soms ook snachts weer, en dan neemt ze meestal genoegen met een 90+3 flesje (De volgende dag haal ik dan bij de eerste 3 flesjes 1 schepje eraf zodat ze niet te veel opvolgmelk binnen krijgt)

Vanaf wanneer ga je nu naar 3 flesjes toe? Ik probeer het 2de flesje wat op te schuiven zodat die straks gecombineerd kan worden met een boterhammetje.

Daarnaast nog een ander vraagje..
    We willen haar graag vegetarisch gaan opvoeden.
    Vanaf nu zouden we ook gehakt/kip/smeerworst e.d kunnen gaan gebruiken.. Mag ze nu ook al de vervangende producten?
    Vegetarisch gehakt (op basis van soja)
    Zonnatura heeft bijvoorbeeld een soort tomatenpatee..
    Mag ik dit al geven? Of vanaf wanneer kan dat?

En ei? vanaf wanneer mag dat? Lees daar heel verschillende dingen over.

Hoop vragen.... Alvast bedankt!
    Groetjes Chivay

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Chivay,

Tussen de 6-8 maanden is het advies ongeveer 700-800 ml opvolgmelk per 24 uur te geven. Dit gaat goed. Wanneer je over wilt op 3 flessen kan je bijvoorbeeld 3 x 235 ml geven, 210 ml water met 7 schepjes. Je kan eens kijken hoe dit gaat. Je merkt vanzelf of je kindje hier wel/niet al aan toe is.
    Gekookte gare eieren mag je vanaf 6 maanden geven. Als je geen vlees/vis wilt geven is het belangrijk om voldoende volkorenproducten te geven, aardappelen, peulvruchten, eieren, zuivelproducten en vleesvervangers (wel letten op hoeveelheid zout/ kruiden).

Groetjes Angélique

Share This Page