voeding vraagje

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Wendy291177, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendy291177

10 sep 2007
    14
    0
    0
    management assistente
    Hoi

Ik heb even een vraagje. Ik heb de hele lijst doorgekeken maar niet s gevonden waar ik mijn antwoord uitkan halen.

Lynn is nu 4 maanden en drie dagen ze weegt rond de 4500gr. althans volgende week wordt ze gewogen dus dan weten we het precies.

Ze krijgt per voeding 150cc plus 5 schepjes nutrilon.Hier doen we verdikkingsmiddel in omdat ze anders te snel haar flesje leeg heeft nu drinkt ze ongeveer een half uur per fles dus das netjes.

maar mijn vraag is wij voeen op een schema eerste flesje om 07.00 dan 11.00 dan 15.00 dan 19.00. Dit gaat allemaal goed tot het flesje van 23.00 als we haar daarvoor wakker maken wil ze ten eerste niet echt het hele flesje leeg drinken. das geen ramp opzich want ze zit wel aan de voeding die ze hoort te krijgen. maar ze komt dar gewoon om 03.00 weer voor een volgende voeding..

Dit terwijl ze wel tot 02.00 doorslaapt als we haar na de voeding van 19.00 laten liggen.

Hoe kunnen wij het beste de voedingen geven. gewoon doorgaan zoals we doen en dan kijken of ze ons schema gaat aanhouden of moeten we wat anders gaan voeden.

Want na de voeding van 19.00 slaapt ze gerust 7 uur achterelkaar door
    dus waarom niet na 23.00 is mijn vraag.

Groetjes wendy

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zij kan zelf heel goed aangeven hoe het het beste gaat voor haar. Ik zou haar dus om 23 uur lekker laten liggen en die fles om 2 uur geven. Kinderen weten instinctief het beste welk ritme bij ze past. Door je kind te volgen, kom je vanzelf in een goed ritme terecht. Op deze leeftijd is een voeding halverwege de nacht heel gewoon. Veel babies hebben dat lichamelijk gezien gewoon nog nodig.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Inderdaad...wij zijn er achter dat het niet uit maakt hoe laat Ruben zijn laatste fles krijgt.
    Hij meldt zich 's ochtens op dezelfde tijd.
    Volg je kindje dus maar...ze weten het zelf het beste waar ze behoefte aan hebben :-D

Anders even overleggen met CB (als je daar een goed contact mee hebt).

Elmo

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Jep, hier precies hetzelfde.

Als Jesper om 19.00 uur zijn laaste flesje krijgt wordt hij 's ochtends net zo laat wakker als wanneer hij zijn laaste flesje om 23.00 uur krijgt.

Dus ik zou hem persoonlijk gewoon om 2 uur voeden.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik was al even wat verward door de leeftijd, omdat je 4 maanden en 3 dagen schreef, maar waarschijnlijk 1 maand en 3 dagen bedoelt aan je banner te zien en het gewicht van je kindje hoort ook wat meer bij het gemiddelde van die leeftijd.
    Maar het is niet gek hoor, dat ze nog voor een voeding komt 's nachts, ze is nog zo jong. Hier ging ze net iets voor ze 3 maanden was doorslapen. Tot die tijd werd de nacht gewoon geleidelijk aan steeds langer, steeds schoof die voeding iets meer op. Toen ze 2,5 maand oud was, zijn we een speentje gaan geven als ze ging huilen, dan sliep ze uiteindelijk weer wat langer en nu slaapt ze al twee maanden tot een uur of kwart voor 7.

Deel Deze Pagina