voeding vragen.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 86Elise, 2 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Gerookte zalm is volgens mij ook niet zo erg zolang het vers is. Dat voorverpakte vacuüm spul schijnt veel bacterieen te bevatten.

alles wat to noemt hierboven kan naar mijn weten gewoon gegeten en gedronken worden!

2. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.909
    387
    83
    Zelfde hier! Bij dd tweede ga ik er veel losser mee om. Ik drink ook gewoon koffie, max 2 pd.

3. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik heb dit redelijk uit lopen zoeken in het begin. Dus mijn antwoorden;

*Mag je nog 1x pwk een pizza met evt salami?
    Ja, al vind ik iedere week een pizza sowieso niet bepaald aan te raden maar dat is ieders keuze. Punt is; een pizza verhit je tot zeker 200 graden en dat ook nog eens enige tijd. Die parasiet overleeft 70 graden al niet eens.. Dus je kunt gewoon een pizza met salami of chorizo bijvoorbeeld eten.

*Mag je gegrilde of York ham?
    Ja. Beide zijn niet rauw, daar moet je wel mee oppassen.

*Is drie koppen thee op een dag eigenlijk al te veel?
    Ligt aan het soort thee. De meeste theesoorten bevatten theïne, wat hetzelfde werkt zo'n beetje als caffeine, en waar je dus niet teveel van mag. Rooibosthee is bijvoorbeeld dan een mooi alternatief als je van thee houdt, want die mag je onbeperkt.

*Kun je eten ook twee dagen in de koelkast bewaren
    zoals soep?
    Ja.

*En een paar keer per week een stuk chocolade incl wat koppen thee is dat zo slecht?
    Nee. Chocolade mag je gewoon eten. Je moet wel erg veel chocolade eten per dag wil je teveel caffeine binnen krijgen, ook met pure chocolade.

*Brie van president?
    Ja, mag je gewoon eten. Bij kazen kun je altijd op de achterkant lezen of het om rauwe melk gaat of niet.

4. Glaewil

Glaewil Bekend lid

26 jul 2015
    601
    96
    28
    Salami wat op de pizza zit is volgens mij geen probleem aangezien je het verhit in de oven.

5. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Naar mijn idee mag je gewoon alles! en sommige dingen zoals je omschrijft met mate. Ook bv lever of leverworst niet elke dag maar mag je gewoon eten

6. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Ik eet ook gewoon salami, heerlijk op een witte boterham.

Mijn richtlijnen bij alle drie de zwangerschappen zijn
    - Geen roodvlees
    - Rauwe melkse kazen
    - alcohol
    - vacuumverpakte vis
    - sigaretten

Voor de rest geldt vooral met mate en let op de versheid. hou je verstand erbij.

Ik eet best een stukje rauwe vis, schaaldier, lever, salami, zacht ei etc maar let goed op dat je het beperkt en niet te vaak.

ook eet ik bij de italiaan gewoon tiramisu. Zit een klein scheutje drank in en rauwe eieren. Maar dit is niet gelijk het einde van de wereld.

Bovendien van rauwe ei krijg je alleen maar salmonella wat niet prettig is voor jezelf maar kan geen kwaad voor het kindje. Bovendien is de kans op salmonella nihil

Eet met bestand en met mate , vooral genieten van je zwangerschap

Deel Deze Pagina