voeding / water vraagje

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door tweety, 14 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hoi kwebbetje

ik lees overal dat een baby niet meer als 1 ltr voeding per 24 uur mag. rene drinkt nu 200 cc klaar gemaakte voeding mag ik er dan nog wel extra water bij dopen of mag dit niet? hij heeft harde ontlasting en heeft frisio extra. kan het extra water door de voeding geen kwaad? want dan kom ik toch boven een ltr? o hij heeft 5 flessen per 24 uur.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Doe maar gewoon wat extra water bij de flesjes. Kan geen kwaad.

Ilja

3. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hoeveel is dan het max. uiteindelijk ? ik geef dus nu van frisio de extra daar zit rijstebloem in de nutrix is ook rijste bloem dus hetzelfde geef hier soms s avonda een theelepeltje van bij zodat ie dus wat voller gaat zitten en langer slaapt dit helpt en hij heeft er geen last van. maar tel je dat ook mee bij de schepjes voeding zeg maar?

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Nutrix moet je niet mee gaan tellen. Probeer maar eens 20cc water extra in het flesje te doen.
    Pin je niet teveel vast aan die liter. Hierbij gaat het met name om de melk. In flesvoeding zitten bepaalde eiwitten waardoor de niertjes flink aan het werk moeten. Vandaar de richtlijn van 1 liter om zo overbelasting te voorkomen.

Ilja

5. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ja oke die liter die snap ik maar daarom vroeg ik ook als ik er dan water bij doe dan verdun ik de melk dus dan ik het niet erg als je boven een liter uit ga komen. snap ik het nu goed. dus ik geef in elke fles 20 cc water extra dus wordt het 200 cc water met 6 schepjes dus 220 cc voeding verdunt dus die niertjes hebben hier dan geen last van want de melk blijft hetzelfde en dus de eiwitten ook snap ik het nu goed? zou niet willen dat ie last van zijn niertjes gaat krijgen ofzo

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Tweety,

Je geeft 5x 180cc water en zes schepjes melk. Is samen 200cc melk. Dus totaal kom je dan op een liter uit.
    Nu doe je in elke fles 20cc extra water dus inderdaad 200cc water en 6 schepjes melk. De hoeveelheid eiwit blijft dus hetzelfde, alleen is het verdunt. Dus het kan echt geen kwaad. Ook al zou je een keer wel boven de liter uitkomen door bijvootbeeld 210 water en 7 schepjes melk te nemen is dat nog niet erg.
    In dit geval ben jij het alleen aan het verdunnen.

Maak je geen zorgen.

Ilja

7. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    oke dank je wel voor je geduld. ik ga gewoon lekker zo door en hopen dat ie genoeg gaat hebben aan zijn flessen haha is een vreetzak wordt steeds boos als zijn fles leeg is. maar de nutrix doet al een hoop wonderen.

8. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Succes ermee.

Ilja

Deel Deze Pagina