Hallo Beheer, Jullie zijn hard bezig met het maken van een nieuwe website en forum. Hartstikke super natuurlijk! Wat ik me afvraag, is of alle accounts automatisch meegaan of niet. Er is nu best veel te doen over dubbele accounts etc. Er zijn ook veel accounts, denk ik, die niet meer actief zijn. Ofwel komen de gebruikers niet meer, of het betreft een oud account waar de gebruiker inmiddels een nieuwe heeft, of zo'n tijdelijke tweede account, die nooit is opgezegd. Zo'n verhuizing is natuurlijk een ideaal moment om meteen schoon schip te maken. Ik kan me herinneren van een ander forum (echt al ruim 10 jaar geleden), dat mensen op de nieuwe site hun oude account moesten verifiëren. Op die manier gingen alleen de daadwerkelijk actieve accounts mee over. Technisch is het haalbaar, maar geen idee hoeveel voeten dat in de aarde heeft en of jullie dat wel willen op die manier. Ben erg benieuwd naar jullie aanpak qua 'accountverhuizing'
Dat gaat natuurlijk (veel) leden kosten en dus ook geld, ik kan me voorstellen dat dat een reden is om niet op te schonen. Ben benieuwd.
Hoezo geld? Volgens mij krijgen ze niet per lid, maar per view betaald. Of misschien zelfs per klik, dat weet ik niet. Aan een niet-gebruikte account verdien je ook niks. Sterker nog, af en toe lekker de database opschonen lijkt me ook erg nuttig. Helemaal als je oude accounts hebt, die vol zitten met foto's en bijlages en weet ik wat nog meer.
Voornamelijk dat je je misschien opnieuw moet registreren, en dat gebruikers elkaar dan ook minder goed zouden kunnen herkennen. Ik vind het wel een top idee! Van een beetje meedenken is nog nooit iemand slechter geworden. Liefs,
Wat Ana Leigh zegt. En daarnaast denk ik dat er veel mensen blij zijn met het feit dat er dan een hoop 'tweede accounts' verdwijnen. Daar lees ik veel ontevredenheid over. Onderaan het forum staat (nu): Leden: 71.201, Actieve leden: 10.678 Persoonlijk heb ik me vaak afgevraagd hoeveel daadwerkelijke personen er nou bij die 10.678 zitten. En hoe inactief die 61.000 andere leden dan wel niet zijn.
Als ze een compleet andere forumsysteem zullen gebruiken, dan zal het ietsje ingewikkelder worden. Maar als het huidige forumsysteem zal worden gebruikt of slechts worden geupgraded, dan zijn er geen ingrijpende database verhuizingen nodig. Dan is het een kwestie van alleen het jasje veranderen.
Hoi LadyXochi, Alle leden gaan mee naar de nieuwe website, we gaan de dubbele accounts wel wat aan banden proberen te leggen. Hoe precies weten we nog niet. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl
Nou, ik kan me zo voorstellen dat je met veel leden natuurlijk interessanter bent voor bedrijven om reclame op je site te maken dan met maar weinig leden.
Hoop niet op te veel veranderingen.Vind het nu hier super duidelijk het forum. Dat er wat sup bij elkaar gevoegd moeten woorden ja maar verder. Hoop dat het overzichtelijk blijft.
Dat was met de verhuizing van een aantal jaren terug ook zo, werd ineens heel anders. Maar toen waren we er allemaal snel aan gewend. Denk dat je er zo weer in zit.
Inderdaad... Het gaat tenslotte uiteindelijk om de inhoud. Dus de mensen en de topics en zo. Het forum krijgt alleen een ander jasje.