Mijn dochter is 5,5 maand. Bij de 4 maanden geprobeerd om een groente en fruit hapje te geven. Geen suces. Dus er nog niet klaar voor. Echter nu dacht ik dus dat ze er echt klaar voor was. Volgt iedereen die ook maar wat eet of drinkt, Probeert het ook te pakken. Maar zogauw ik kom met een lepel,groente of fruit komt alles er met een golf spuug er weer uit. Ik heb het idee dat ze niet gebrijpt hoe ze moet slikken dan of ze vind het gewoon echt niet lekker, heb al allerlei groente en fruit geprobeert. Paar dagen achter elkaar maar het blijft hetzelfde. Iemand enig idee hoe ik kan zorgen dat ze gaat slikken.
Wachten tot ze 6 maanden is en dan in grote stukken aanbieden als replay methode, dat ze zelf kan ontdekken en in haar mondje stoppen. Sommige kindjes houden gewoon niet van een prutje
Lees je gewoon lekker in op stukjes eten. Ik heb veel gehad aan het boek van stefan kleintjes, Eten voor de Kleintjes. Onderstaande ook een link over brood eten, die nu op deze site rondgaat. Gaat ook over stukjes eten. http://www.zwangerschapspagina.nl/voeding/637474-brood.html Vertrouw op je kleintje. En inderdaad nu gewoon nog paar weken wachten. Ik wachtte expres tot aan 6 maanden voor dat ik bijvoeding introduceerde. Toen onze dochter met een beetje hulp rechtop kon zitten en dingen zelf vast kon houden. Maar het heeft wel een paar weken geduurd voordat ze echt iets binnen kreeg. Zolang je maar in je achterhoofd houdt, het is BIJvoeding. Melk is de hoofdvoeding.
Dank je wel. Ik kijk morgen even naar de link. Flesvoeding doet ze goed. Ze zit nu ook weer op 5 flessen ipv 4
Ik kwam er na 1,5 maand af en toe proberen achter dat mijn dochter gepureerd eten niet lekker vond. Ben haar eten daarom gaan prakken en dat vond ze meteen lekker. Vanaf dat ze 6 maanden is icm rapley gedaan.
En als je het eens in vaste vorm aan haar geeft? Wij werken met rapley en de kinderen hebben eten nooit geweigerd.
Zo gauw ze 6 maanden is ga ik het idd maar proberen doormiddel van de rapley methode. Lijkt me wel,echt eng in het begin. Maar we zullen kijken hoe dat gaat.