hoi allemaal 3 weken geleden ben ik bevallen van een zoontje. de 1e dag ging het aanhappen niet zo goed en door te weingiig hulp vanwegen de drukte in het ziekenhuis was me tepel zo stuk dat het voeden echtverschrikkelijk was. toch heb ik doorgezet maar naar 2 weken was het zo erg dat het bloed langs me borsten liep, me zoontje en ik totaal onder het bloed zaten dat hij het zelfs begon te spugen (door het drinken) toen vond ik het genoeg geweest en ben gaan kolven en het zo gaan geven met de fles. dit deed ik per keer 100cc en dan zagen we wel wat hij dronk en gemiddeld ging er 70cc in en ondetussen 100 en dat keer 7. Als of dit nog niet genoeg ellende was kreeg ik door het kolven ook nog een flinke borstonsteking die nu over is maar resultaat is dus dat me rechterborst over een hele dag nog maar max 70cc geeft en links met gemak 500cc over een hele dag. ik kolf en voed om de 3 uur dag en nacht om het bij te houden maar zoals je begrijpt kom ik dus wat voeding te kort. ik geef nu kunstvoeding bij en geef ook 100 per fles wat opgaat maar is dit niet veel melk voor een ukje van 3 weken. hij woog bij zijn geboorte 2740 gr en denk dat hij nu wel op ruim 3 kilo zit. lactatiekundige zij dat ik 100cc bv mocht geven per fles omdat je dit niet te veel kunt geven en het ligt verteerbaar is maar wat is normaal om dan nog in kv bij te geven? zit nu dus op 7x100 waarvan hij zo rond 600 opdrinkt. hiervaan zijn 2 flesjes dus kunstvoeding en 5 borstvoeding. zo houden of minderen met kv?
Hoi, jeetje je krijgt het goed voor je kiezen he! Borstvoeding kun je idd niet teveel geven, hoeveelheid kv kan wel overschreden worden en da's niet veilig. Tis wel beetje lastig antwoord geven omdat ik je niet kan zien helaas,moet wat meer info hebben. Borstontsteking kwam voort uit kloofjes of had je een verstopping in je borst? Heb je nu nog een harde plek in een van je borsten? groetjes Kirsten