Voeding zoontje 4 weken

Discussion in 'Flesvoeding' started by karlijntjev, Jun 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. karlijntjev

karlijntjev Actief lid

May 2, 2011
    366
    0
    16
    Boxtel Noord Brabant
    Ons zoontje van 4 weken weegt 4700 gram en krijgt nu flessen van 120+4. Dit krijgt hij nu al 2 weken. De eerste twee dagen dronk hij niet alle flessen leeg maar sindsdien altijd alle flessen helemaal op. Hij krijgt 6 flesjes op een dag.
    Wij hadden het idee dat het altijd wel genoeg voor hem was maar sinds vorige week donderdag merken we dat hij in een wat ander ritme aan het komen is.
    Hij begint snachts steeds beter door te slapen en heeft sindsdien ook 4 keer na de laatste voeding een blok van 6 a 7 uur geslapen. Hierdoor komt hij nu ook niet altijd meer toe aan zijn 6 voedingen. Maar als hij 5 voedingen krijgt dan is hij meer aan het huilen als normaal en onrustiger.
    Gister op het CB geweest en die vonden dat we niet meer mochten geven maar ik denk dan 6 van 120+4 komt toch ongeveer op hetzelfde neer als 5 van 150+5 (bij 6 dagtotaal 720+24 en bij 5 dagtotaal 750+25). En in het verleden dronk hij niet meer als dat hij wou en liet dus regelmatig wel wat staan.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hoe bedoel je, niet meer "mochten" geven? Hij vraagt duidelijk om meer voeding en 5 keer is voor zijn leeftijd best weinig. Ik heb het nu niet over de cc's, maar om de aantal voedingen. Hij zou veel meer kleinere voedingen op een dag mogen hebben.

Ik zou dus niet per se de flessen ophogen, maar gewoon die 6e fles erin houden. Hem 's avonds en 's nachts niet wakker maken, maar wanneer hij overdag erom vraagt, die voeding geven.

3. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Geef je 6x 120+4 terug geschonken naar 120 of 135?
    In beide gevallen krijgt je zoontje met zijn gewicht genoeg binnen aan minimaal hoeveelheid.

4. karlijntjev

karlijntjev Actief lid

May 2, 2011
    366
    0
    16
    Boxtel Noord Brabant
    120 water en dan vier scheppen poeder dus per fles krijgt hij 135 cc klaargemaakte voeding

5. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Hoj krijgt dan voor zijn gewicht voldoende binnen, vandaar dat het cb zegt dat het zo nog goed is, waarschijnlijk. Als hij na de laatste fles lekker doorslaapt, goed! Maar probeer dan de 6 flessen over de uren van eerste fles en laatste fles te verdelen. Je merkt van zelf wanneer hem dat te veel wordt... Of als je 5x150+5 doet, terugschenken naar 150. Mss dat hij dat wel aankan ipv 165.
    Je kunt ook snel je kind overvoeden waardoor hij er problemen mee krijgt.

6. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Voeding tel je als schepjes en niet aangemaakt..
    Dus 4schepjes =120cc en niet 135

Voor 4 weken moet je juist vaker geven minder dan niet vaker meer.
    Als je baby slaapt maak je hem gewoon wakker.
    Maar beter overdag dan vaker voeden rn snachts mag hij wel doorslapen dus.

Op zich 6 keer 120 of 5 keren 150 is hetzelfde.
    Kijk maar hoe hij daar op doet. Maar meer inderdaad niet geven.
    Het kan ook sprongetje zijn waarin hij te veel voeding wil maar later terug naar 6 flesjes gaat...

7. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

Nov 7, 2011
    1,354
    0
    0
    Zolang je je houdt aan het maximale van wat hij mag hebben, kan je met fv nog steeds voeden op verzoek :) Dus meer kleinere voedingen of juist 's avonds een grotere fles (ik zeg maar wat) mag dan best!

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

?????? Waarom niet meer geven als een baby honger hebt?? Dat vind ik zielig. Maar ja jouw eerdere uitspraak was dat jouw baby geen extra fles krijgt anders wordt ie te dik :( maar zo'n advies hoef je anderen niet te geven!

Melk = 120+4 = 135cc aangemaakte melk/voeding. En dus niet 120 want dat is het aantal cc water.

Ts waarom maak je de laatste fles niet 150? Mijn dochter wilde soms ook iets meer, ze zijn geen machines! Mijn dochter is nooit (te) dik geweest, trouwens baby's kunnen tot op zekere hoogte niet te dik zijn.

Share This Page