ook clusteren met de fles???

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door tuc, 26 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ik herken dit totaal niet van de oudste, dus even advies nodig.

Ik weet dat bv gevoede kindjes in de avond vaak clusteren, maar zou dit bij flesvoeding ook kunnen.

Ons zoontje drinkt overdag niet zo heel goed, we bieden flessen aan van 180+6, daar laat hij van bijna elke fles tussen de 50 en 80 cc van staan. Dan zit er ook al 4,5-5 uur tussen elke fles.

Om half 8 drinkt hij een fles s avonds en die gaat meestal wel helemaal leeg, om half 11 komt hij dan zelf weer voor een fles, de keren dat hij er niet zelf voor komt maken we hem even wakker en ook die gaat helemaal leeg. Dan slaapt hij verder de nacht door.

Maar gek toch dat hij overdag veel meer tijd tussen de flessen heeft en ze dan niet opdrinkt en 2 flessen snel achter elkaar wel helemaal.

2. Elisa205

Elisa205 Actief lid

12 apr 2013
    105
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee. Mijn zoontje drinkt 's ochtends steeds een half flesje en wordt een uur later wakker voor weer een paar slokken, soms een half flesje.

3. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Mss is hij overdag verzadigd genoeg, neem aan dat hij ook hapjes tussendoor krijgt?

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Clustergedrag komt bij zowel bv- als fv-kinderen voor. Maar met 5 maanden (zonder bijvoeding hier) waren we er wel doorheen. De echte clusterperiodes waren tot en met 3,5, 4 maanden.

5. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Elisa, hoe lang is je voed moment? Een half uur nadat je zoontje stoot met drinken mag je nog es aanbieden... Mss heeft hij pauzes nodig?
    Is de ochtendflew enige flesje?

6. Elisa205

Elisa205 Actief lid

12 apr 2013
    105
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Vaak een kwartier/20 min bij een volle fles. Wat je zegt ga ik eens proberen, ik wacht nu steeds tot hij zelf komt.

Ochtendflesje is inderdaad enige flesje.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Nee hij,krijg geen,hapjes, alleen flesjes. Met 6 maanden ga ik bijvoeden.

8. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Idee om anders wat rijstebloem erdoorheen te doen om het wat te verzwaren? Hier hielp het ook niet echt hoor, magoed :p het valt te proberen als je dat wilt..

9. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    Hier heeft mijn zoontje met de bv geclusterd, toen ik overstapte op de fles ging hij hier mee door.
    om 17.00 uur een volle fles en er om 19.00/19.30 weer een volle achteraan omdan door te te slapen tot 7 uur de volgende ochtend. (andere flessen gingen ook leeg, maar daar liet hij mooi 4 uur tussen)
    Cb vond dat prima toen, kind had er geen last van en sliep lekker door. of hij hem nou om 19.00 dronk of om 22.00 zo kreeg hij toch de zelfde hoeveelheid binnen. met een maand of 7 ging dit over omdat de bij voeding toen goed liep!

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja hoor clusteren kun je zowel bij borst als fles hebben. Veel lekker vasthouden, liefst huid-op-huid, het is vaak meer mamahinger dan melkhonger.

Deel Deze Pagina