Hallo, Wat voor voedingsschema moet ik hanteren voor m'n baby van bij a 9 maanden? Ik merk namelijk dat ze haar laatste fles wel wil, maar veel laat staan en speelt ermee. Schema nu: 8 uur fles 210/7 09.30 uur fruithap met sap 12.00 uur 2 broodjes met sap 13.30 uur yoghurt met sap (ze wil geen andere tussendoortjes en 14.00 gaat ze naar bed) 16.30 uur groenten met daarna yoghurt 18.30 uur fles 180/6
Beste Babii, Die laatste fles is toch nog belangrijk met 9 maanden dus ik zou hem zeker blijven geven. Misschien dat je de yoghurt van 16.30 uur kunt laten vervallen? Kans dat je kindje dan misschien wel weer meer gaat drinken. groet, Anne
Nee helaas, ook dan drinkt ze niet meer. Cb zei wel, als ze de fles niet wil, geef dan yoghurt, dan krijgt ze in ieder geval haar zuivel binnen. Maar ook zonder die yoghurt drinkt ze hem niet meer, tot amper. Tja, je kan er niet inproppen wat er niet ingaat denk ik dan? Heb ook al geprobeerd halverwege de dag nog een fles te geven, ook tevergeefs.
Beste Nestlé, Even als opbouwende feedback, heb namelijk vanmiddag gebeld met het consultatiebureau. Als een baby van 9 maanden de laatste fles weigert dan is dit absoluut niet erg. Je kan bet er nu eenmaal niet inproppen. Een baby van 9 maanden heeft nog 300 cc zuivel nodig, en de ochtend krijgt m'n dochter al 200 cc, en bij haar avondeten sowieso al 100 cc yoghurt, en tussendoor ook 100 cc yoghurt. Weglaten heeft geen zin, ze drinkt die fles gewoon niet. Een flesvoeding kan je op deze leeftijd aanvullen met volle yoghurt en dan dus 100 cc. M'n dochter zit er ruimschoots aan, ik hoef me dus niet druk te maken om die fles. Je advies klopt hierin dan ook niet. Heb overigens met 2 consulenten gesproken, de ene van m'n voormalig bureau, de tweede van m'n huidige consultatiebureau, en vervolgens heb ik de kinderarts nog even gebeld. Allen zeggen hetzelfde . Verder mag ik bij haar brood wat normale melk gaan geven, ook een beetje extra zuivel dus. Groetjes, Babii