Stress,woede en zwanger....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hotsiflots, 8 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Hallo Allemaal,

Ik heb een vraagje of eerder een probleem,ik heb net een ruzie achter de rug waarbij ik enorm woedend ben geworden huilen schreeuwen alles..bijna hysterisch,kon mij echt niet inhouden die hormonen he? pff

Nu ben ik doodsbang dat ik daardoor een miskraam kan krijgen,ik weet dat het niet echt kan want een miskraam krijg je niet zomaar maar toch die angst,het is voor mij mijn eerste zwangerschap en ook bijzonder dat ik zwanger ben,ik heb PCOS en nu na 1 keer proberen toch meteen raak.

Toch ben ik zo bang dat het misgaat,ik ben bijna 5 weken en ben blij dat ik zwanger ben maar de dokter zegt tegen mij: 1 op de 5 zwangerschappen gaan mis dus wees niet te blij...alsof je niet blij mag zijn :( nou ik wel want dat het uberhoubt gelukt is mag ik al blij om zijn.

Dus lang verhaal kort: kan je een miskraam krijgen van zware emoties? sorry voor als het een domme vraag is,soms ben ik nog erg onzeker :)

Groetjes.

2. AprilMommy

AprilMommy Actief lid

13 aug 2015
    404
    0
    0
    Je krijgt niet zomaar een miskraam door 1 woede aanval. Stress is niet goed maar eenmalig is niet zo'n ramp. Vermijd wel langdurige stress, dit is niet goed voor jou en je kindje.

3. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je krijgt zeker niet zomaar een miskraam en niet vanwege een woedebui.
    Zelfs niet van kortdurende heftige stress en emoties. Probeer een beetje te relaxen

4. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap van heel dichtbij enorm heftige dingen meegemaakt en mn dochter is heel gezond en had een goede zwangerschap

5. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Hoi,
    Ik heb dat ook gehad toen ik ongeveer 5 weken zwanger was. Enorme ruzie gehad, met schreeiwen huilen, tegen deuren geslagen...pfff ja echt die hormonen. Ik was toen ook bang voor hetzelfde als jij. Maar alles is goedgekomen! Ben nu bijna 21 weken en heb voortdurend stress dat het mis gaat. Dat is ook niet goed, maar van een paar keer flinke ruzie krijg je geen miskraam.

6. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Bedankt meiden!!!!!

Ik heb soms even die geruststelling nodig :) ik ga proberen meer te relaxen en de ''miskraam'' angst uit me systeem te krijgen door te lezen en mediteren op music,dat is wat mij rustig maakt.

Groetjes xoxo

7. monkey1990

4 okt 2012
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou me er niet zoveel druk om maken,
    ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap de eerste 12 weken erg veel stress gehad en heb nu een gezonde zoon van 3,5

8. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Tijdens de zwangerschap van onze dochter hele heftige beslissingen moeten maken en ze wordt in december alweer 3!

Gefeliciteerd met de zwangerschap en ik hoop dat je over 8 maanden een wolk van een baby in je armen mag sluiten.

9. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Miskramen krijg je over het algemeen door aanlegfouten van het embryo of het ondersteunende weefsel. Soms door ziekte. Soms door trauma. En soms door stress.

Deel Deze Pagina