Hoihoi, Mijn dochter wordt over een week 1 en doet alles op zich echt super. Qua eten lust ze werkelijk alles (hoop dat dat zo blijft..) Maar toch vraag ik me wel eens af of ze wel genoeg eet. Vooral omdat ik nu eigenlijk wel graag van de middagfles af wil en over wil gaan op 'gewone' melk (koemelk dus). Haar schema: 7.00 uur bruine boterham met boter en beleg en wat water of sap 9.30 uur fruit (anderhalve banaan of 2 kiwi's bijvoorbeeld) en soms wat water 12.00 uur bruine boterham met boter en beleg en wat water of sap 13.30 uur soms een tussendoortje (soepstengel, rijstwafel) maar meestal slaapt ze op dit tijdstip. 15.00 uur fles 180/6 17.00 uur avondeten (gewoon met de pot mee, soms een potje als het 'zo uitkomt' of we iets eten wat ik haar nog niet wil/kan geven, zoals taco's ofzo) 18.30 uur fles 180/6 En ik wil dus naar: 7.00 uur bruine boterham met boter en beleg en wat melk 9.30 uur fruit, eventueel wat water 12.00 uur bruine boterham met boter en beleg en melk 13.30 uur tussendoortje (als ze niet slaapt) 17.00 uur avondeten 18.30 uur fles 180/6 (en uiteindelijk gewoon melk) Soms krijgt ze ipv brood een bordje volkoren-pap O ja, en het meer dan 1 boterham eet ze gewoon echt niet.. Eigenlijk vraag ik me vooral af of ze wel genoeg brood eet.. Nou, beetje warrig verhaal misschien, hoop dat jullie me wat kunnen adviseren.. Alvast bedankt!!!
Hallo, het schema wat je hebt doorgegeven is prima, je dochtertje heeft op deze leeftijd aan twee sneetjes brood genoeg. Het is ook geen probleem om dit af en toe te vervangen door een bordje pap. In plaats van de fles melk van drie uur kun je je dochtertje wat anders te eten geven. Bijvoorbeeld een soepstengel, kinderbiscuitje of rijstwafel met wat sap, rooibosthee of water. Groetjes van Petra.