Ik heb een vraagje... IK kan geen hoogte krijgen van mijn cyclus.. Voor het eerst deze maand gebruik ik ovulatie testen. Gewoon om duidelijkheid te krijgen wanneer mijn ei zou zijn... Ik heb een vrij regelmatige cyclus.. Ik ben vanaf dag 10 aan het testen gegaan, en tot gister was er steeds maar 1 streep te zien ( controle streep ) Bij de testen moeten er 2 lijnen staan controle streep en de streep die aangeeft dat de ovu er aan komt en die moet donkerder zijn. Vandaag dag 18 waren er zowaar 2 strepen te zien. maar de streep die dan donkerder moet zijn was heel lichtjes.. de gebruiksaanwijzig geeft duidelijk aan dat wanneer die streep lichter is het niet geldig is... Mijn vraag is heb ik nu wel of geen eisprong gehad? Of komt hij er nog aan op dag 18 ? Wat mij niet lijkt hoor... Thanks Xxx
Wacht maar tot morgen of vanavond... Ik had pas op dag 17 een dikke vetten streep.. Verwacht ook dat je hem morgen zal krijgen. Succes... en idd je hebt je eisprong dan no niet gehad.. Liefs Britt
Het kan hoor, ik had pas om dag 21 m'n streep. Soms doen ze er gewoon wat langer over. Maar het feit dat je al een streepje hebt, wil zeggen dat de eisprong wel in de buurt is. Dus blijven testen. Succes.
Maar is dat niet erg laat dan? Zit nu al op dag 18... Zou normaal bij een cyclus van 29 dagen volgende week mijn NOD hebben.. Die word nu ook uitgesteld dan? X
Ik was ook uitgegaan van een cyclus van 29 de vorige keer en toen kwam mijn ei pas op dag 17.. Dus moest er een paar dagen langer mee wachten om te testen(heb ik niet gedaan, maar was wel verstandig geweest). Ik had 27,31,29,33...
ze zeggen dat je bij het berekenen van je nod uit zou moeten gaan van je langste cyclus van het laatste half jaar, dat is bij jou 32 dagen, het zou dus heel goed kunnen dat je nu licht positief hebt, wat betekend dat je lh piek eraan zit te komen, maar het kan ook nog zo zijn dat je wel 2 streepjes blijft houden tot er niks meer te zien is, dan zou het kunnen dat je je lh piek gemist hebt omdat deze 's nachts is geweest, en alweer aan het afzakken is, als jij al een paar keer niks heb gehad en zoals je nu zegt de 1e maar dan met lichte streep zal ie vanavond (als je nog een keer zou testen) of morgen wat donkerder moeten zijn maar het nis niet perse nodig dat ie donkerder moet zijn dan de controle omdat je piek mischien snachts is geweest.... en als je dan positief test, moet je er in ieder geval 14 dgn bijtellen voor je nod... succes meid enne aan de klus dan maar het met deze hitte...
Aan de ene kant ben ik wel blij dat ik nu weet dat mijn ei later is dan dat ik al die maanden oorspronkelijk dacht.. We kluste altijd hevig vanaf dag 10 tot dag 15... En daarna eigenlijk niet meer zo veel.. Dus heb ik al die keren op de verkeerde dagen geklust... Word weer party time zo!! Zal mijn vriend blij mee zijn met die hitte
wij vrijen gemiddels 3-4 x per week en het zal ongetwijfeld een keer raak zijn hoor... het moet natuurlijk wel leuk blijven en geen moetje..
Nou denk je wat... Net test gedaan en Jawel...de streep is er en mijn ei is in aantocht... Gelijk gebruik van de sitautie gemaakt en mijn vriend bij thuiskomst versierd Nu maar afwachten... Hoelang is die piek er meestal? X
hallo weet een van jullie of je altijd voor je eisprong afscheiding moet hebben. ik denk dat ik me eisprong heb gehad maar geen afscheiding. kan dat. ik weet dat het ij iedereen anders is. hebben wel al goed geklust
dan heb je met de laatste test waarschijnlijk toch wat ik al zei je lh piek gemeten, en dan is het meestal zo dat binnen 1-2 dgn je eisprong is, zou je morgen testen en hij is dan nog donkerder zit je er een uur of 12 vanaf maar als je nu klust ben je in ieder geval mooi op tijd, morgen nog een keer voor de zekerheid??? lh piek duurt meestal een dag of 2 om af te zakken na 50 uur is je lh piek weer verdwenen evenals je eitje
Ja vanmorgen was er een lichte streep en vanavond was hij donkerder dan de controle streep.. Echt grappig, normaal rond de 18-19e dag dacht ik dat wanneer ik wat voelde dat het miss innestleling was over een voorbode van minn ongi.. Maar nu blijkt dat mijn ei gewoon later is dan gewoonlijk...
Nu heb ik vanmorgen weer getest en nu is die ene streep weer lichter... is mijn piek dan maar zo kort? X
ze zeggen doorgaans, dat wanneer je je LH piek hebt waargenomen verder testen niet meer hoeft, omdat dan je eisprong gemiddeld binnen 48 uur is, de lh piek zelf duurt maar kort, van licht naar donkerder tot donker en dan weer lichter, dus zo raar is het niet dat ie vanmorgen weer lichter was, je hebt em in ieder geval "opgespoord"op tijd geklust, en nu maar afwachten meid...
Welke Ovulatietest gebruiken jullie? Ik denk er over om deze maand de ovutest van ClearBlue aan te schaffen. Heeft iemand hier ervaring mee? Groeten Mona
Ja, die is wel grappig. Als je ovulatie daar is, krijg je een lachend gezichtje te zien. Werkt goed en is erg duidelijk (makkelijker dan de streepjes goed af lezen).
Hoi hoi, Ik vraag mij echt af hoe het kan dat ik rond dag 25 twee dagen een vaag tweede streepje kan hebben en dan 3 dagen niks en nu op 31 weer een vaag streepje....Waar blijft dat donkere tweede streepje dan? Test elke dag rond de zelfde tijd, twee uur niks gedronken en geplast (lastig met dit warme weer zeg). Groet Nicole ps mijn cyslus banner is een indicatie schommel tussen de 44 en 49 dagen...