Gister ging ik voor een controlebezoek naar de tandarts en ben daar eerlijk gezegd niet prettig vandaan gekomen. Het blijkt dat ik mijn tandvlees wat ontstoken is en dat dit niet door vuil komt, maar waarschijnlijk door een bacterie. Ik moest een afspraak maken voor de mondhygiëniste en zij gaat dan een kweekje nemen. De tandarts vertelde me dat het dan behandeld zou worden met een antibiotica. Toen ik vroeg of dit kwaad kon voor mijn ongeboren baby, zei ze tegen me 'het is maar net wat je belangrijker vindt, de bacterie komt via je bloedbaan bij het kind en wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat je daar te vroeg geboren kinderen van krijgt, of dat het antibiotica binnen krijgt'. Ik was nogal perplex, want het kwam me erg rauw op mijn dak vallen en maakte me vreselijke zorgen en heb een paar keer gevraagd wat ik nou moest, maar geen duidelijk antwoord gekregen. Over de manier waarop ik te woord ben gestaan ben ik erg boos, maar ik maak me dusdanig zorgen dat ik graag zou willen weten wat ik nu toch moet doen......
hoi Anita, nounou, het lijkt een beetje op bangmakerij. Als het inderdaad een bateriele ontsteking is moet je een antibioticakuur. Je krijgt dan amoxicilline, dat is een antibioticum dat veilig is in de zwangerschap. Geen zorgen dus! Mirjam