wanneer in een fietstoeltje (voorop)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Allahinkulu, 2 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Mijn dochtertje is 11 juli 6 maandjes oud..maar kan nu al een paar weken zitten..eerst viel ze af en toe nog om en moest ik er echt kussens achter leggen..maar nu zit ze gewoon en kan ik wel gewoon weg lopen. Het is niet dat ze nooit meer om valt..maar inprincipe zit ze gewoon.
    wat zijn de eisen dat ze in een fietsstoeltje mogen? want ik hoor van iedereen, als ze kunnen zitten. Nou ze zit dus..
    mag ze nu in een fietstoeltje (voorop)?

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zou persoonlijk nog even wachten, tenzij je het idee hebt dat ze echt heel erg stevig en zelfstandig zit en alles dus goed ontwikkeld is. Ik kan daar niet over oordelen namelijk.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wat ik begrepen heb wel, :) Eerst kleine eindjes, dus gewoon langzaam opbouwen. Maar vanaf dat ze blijven zitten mogen ze mee.
    Hier gaan we binnenkort ook van start, (eerst nog even een nieuwe fiets kopen :().

4. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Je kindje mag eigenlijk pas vanaf 9 maanden in het fietsstoeltje. Dan zijn het nekje en het ruggetje stevig genoeg. Ik heb eens een verhaal gehoord van een vader die had zijn kindje (ook 6 maanden) voorop de fiets. Ging door een gat heen in de weg en het nekje van het kindje was gebroken. Vreselijk lijkt me dat! Als ik jou was zou ik het zekere voor het onzekere nemen.

5. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    ja je hebt natuurlijk wel hobbels enzo in de weg...ja ze zit wel..maar nie tals een kind van 9 maanden natuurlijk..

jammer..

Ik ben namelijk afhankelijk van de fiets op dit moment en kan dus nergens heen nu doordat zij niet op de fiets kan.

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Offtopic...jee wat kan je kindje snel zitten! Klein meisje is ook bijna zes maanden maar die zakt nog als een pudding in elkaar als je haar rechtop zet. Ze kan wel een beetje leunen tegen kussens maar dan zakt ze ook snel weg hoor..

7. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Wij hebben helaas ook geen auto. Dus ik moet ook alles op de fiets doen. Een fietskar is een goede oplossing. Kan ze zo in de maxi cosi mee om bijv. boodschapjes te doen. Ik vond het erg handig!

8. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Jayro gaat sinds gister mee op de fiets :)
    Achterop in de maxi-cosi!
    Dit werkt beter dan ik had verwacht, hij slaapt er heerlijk in.

Enige probleem is dat hij er echt niet tot 9 maanden in zal passen, hij is nu al 70cm en 7,5 kilo :( Dat wordt voor ons dan ook heel lastig want ik ben ook afhankelijk van de fiets.. Maar goed, tot die tijd.. maxi-cosi! Misschien past jouw kindje daar nog wel in?

9. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Jason ging ook pas toen hij 9 maanden was voor het eerst mee op de fiets. Eerder durfde ik dat echt niet. En inderdaad opbouwen met kleine beetjes. Maar nu vind hij het echt geweldig op de fiets. Is iedere keer weer een uitje voor hem!

10. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    de enige optie is voorop omdat ik ook nog een dochtertje heb van bijna 3 die achterop zit al...dus de maxi cosi achterop is geen optie..

ik heb gekeken voor zo'n fietskar..maar dat is ook zeer prijzig..dan moet je ook weer zo'n babyschelp.

het is voor mij namelijk maar voor 7 weken ik ben momenteel op vakantie in nederland bij mijn moeder..

vlinderbloem: ja ze is inderdaad snel..mijn andere dochertje zat ook zo snel..die stond zelfs al aan de tafel rond deze tijd.

11. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    tj2007

dit is trouwens DE oplossing..maar wordt een heel duur grapje incl. de waarborg en het versturen onder rembours etc.

12. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Wij gaan ook pas in september starten met hem voorop in het stoeltje te plaatsen. Dan is hij 9 maanden. Hij zit rechtop, nog zker wel met kussens, want het gaat ook nog vaak even fout. Voor nu nog een paar weken in de fietskar met babyschaal. En voor diegene die inetresse hebben in een fietskar met babyschaal, je kan altijd pb sturen!

13. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik zet mijn kind pas met 1 jaar in een fietsstoeltje. Eerst maar in de fietskar.
    Misschien kan je ergens een fietskar huren? Bij de plaatselijke fietsenmaker?

14. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Ik heb een fietskar via deze site: Fietskar voor kinderen rood/ zwart - Koopgoedkoop.nl
    Goedkoper heb ik ze nog niet gezien. En je kunt er een paar jaar mee doen. Bij slecht weer zet ik de maxi-cosi erin. Zit ze lekker droog. En voor lange afstanden kan ze lekker slapen.

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat ze pas met 9 mnd voorop mogen is onzin: het gaat erom dat ze kunnen zitten. Gemiddeld genomen is dat met 9 mnd, vandaar dat die 9 mnd-grens de wereld in is gekomen.
    Als je rustig fietst en hobbels wat vermijdt, kan het prima: dan zitten ze over het algemeen rustiger dan wanneer ze in een buikdrager zitten en je stevig doorwandelt.... en dat mag al veel eerder, ;)

16. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    thewiz: ik zou voor een tweedehands gaan dan..

rozemarijke..het is dus zo moeilijk..iedereen zegt wat anders..weet niet wat ik moet geloven..

17. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

Het cb bij ons adviseerde dit: de tijd dat je kindje zelfstandig kan zitten (dus zonder steun in de rug of iets) mag het mee op de fiets.
    Ik ben heel laat gaan fietsen, met 12 maanden pas. Hij zat nog niet stevig genoeg, hij kieperde regelmatig om enzo, dus ik heb het zekere voor het onzekere genomen.

18. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb nog even googled..en daar zie ik inderdaad ook staan dat je inprincipe zo lang weg moet gaan dan zolang ze kunnen zitten..dus kleine ritjes van bijv. 10 minuutjes ofzo.
    En je hebt ook van die voorzitjes met zo'n rol voorop het stuur...ik zit er toch aan te denken er eentje aan te schaffen, al is het voor kleine ritjes..

19. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Onze dochter gaat nu 2 weken mee op de fiets, dus vanaf dat ze 6,5 maand was. Ze kon al een tijd erg goed los zitten. met 6,5 maand moest ik met haar naar het cb. Ze waren daar helemaal verbaasd dat ze al zo goed kon zitten, en toen zeiden ze dat ik gerust met haar mocht fietsen.
    En ze vind het geweldig!

20. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Nou dan ga ik het zeker doen hoor! Mijn dochtertje laat ik ook gewoon zittend achter in de box en dan doe ik mijn ding..ja soms valt ze na een tijdje wel naar achter..maar dat is dan na 10 minuutjes ofzo.. of omdat ze zichzelf naar achter gooit zeg maar.

Deel Deze Pagina