Beste verloskundige, Al vanaf de 24e zwangerschapsweek heb ik telkens ketonen in mijn urine terwijl ik niet braak en geen diarree heb, en hierdoor wordt ik heeel erg ziek waardoor ik telkens opgenomen wordt in het ziekenhuis. ik tel mijn kalorieen omdat ik weet dat als je ketonen uitscheid het betekent dat je op je eigen vetreserves leeft en dus waarschijnlijk te weinig calorieeen binnenkrijgt. ( ik heb geen suikerziekte of zwangerschapssuiker). Ik eet gemiddeld 2500 calorieen per dag ( ik eet gezond) en ik drink 1,5-2 liter water per dag, en TOCH heb ik telkens 3+ ketonen in mijn urine, hoe kan dit?? kan het zijn dat de kleine zoooveeel van mij pakt dat zelfs 2500 calorieen niet genoeg zijn voor mij omdat de kleine mij als het ware ''opeet''? liefs Daantje
HOi Daantje, Je ziet weleens dat het kindje moeders letterlijk opeet. Maar jij let zoooo goed op! Dat ik me afvraag of het daar nog wel van afkomstig is. Waar het anders vandaag moet komen weet ik eigenlijk dan ook niet zo goed. Dit zou je aan de gynaecoloog kunnen vragen. Ze houden je goed in de gaten en jij bent goed bezig! Imke