Hoi! In de maxi cosi en in het wippertje heb ik een verkleiner liggen. Ik heb het idee dat Lynn te groot wordt voor de verkleiner in het wippertje (maxi cosi past volgens mij nog prima) Hoe oud, hoe groot of hoe zwaar moeten ze zijn dat de verkleiner er uit kan en waar moet ik op letten? Daarnaast kan Lynn flink bewegen in bed. Ze probeert al op de zij te komen als ze onrustig is. Gelukkig ligt haar armpje nog in de weg, zodat ze niet doordraait op de buik. Moet ik al maatregelen nemen? Lynn is verkouden en moet over anderhalve week haar 1e prik. Kan dit kwaad en moet ik het uitstellen of is dit geen probleem. Alvast bedankt voor je reactie! Ideaal dat we hier onze vragen kunnen stellen.
Hoi, Er is geen vaste richtlijn wanneer baby's uit een verkleiner moeten. Dit is echt per kind verschillend. Wanneer het niet meer goed past kan de verkleiner eruit. Houd dan wel in de gaten dat het hoofdje niet alle kanten op kan schudden. Ik neem aan dat Lynn op haar ruggetje in bed ligt. Mocht het zo zijn dat ze al op haar buikje gaat draaien dan is ze waarschijnlijk ook sterk genoeg in haar nekje. Als ze dan op haar buik ligt dan kan ze zelf haar hoofdje optillen en opzij leggen. Het zou wel vroeg zijn als ze zich al kan draaien. Eventueel een slaapzak bemoeilijkt het draaien ook wel. Wat betreft de prik. Als ze alleen verkouden is kun je rustig de prik halen. Bij koorts zou ik het echter uitstellen. Ilja