drinken met warm weer

Discussion in 'Voeding' started by happymama, May 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

hallo

mijn dochtertje van 7 maanden krijgt nog 4 flessen melk.
    maar met dit warm weer heb ik t idee dat ze miss ook wel eesna dorst zou kunnen hebben .
    nu geef ik haar zo tussen door een beetje dixsap vanaf 4 mnd .
    maar is t dan niet erg dat ze over haar hoeveelheid vocht komt ?????
    ze drinkt niet heel van een paar slokjes en dan gaat ze op de speen bijten en dan haal ik t weg .

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    zo ver ik weet is er niet echt een hoeveelheid vocht die je in de gaten moeten houden, geen max in elk geval .
    Het gaat er meer om dat ze niet te veel opvolg melk mogen krijgen. Met het warmere weer, zweten ze wat meer en mogen ze dus ook wat meer vocht dan normaal, in de vorm van water/thee/diksap etc..

3. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ik heb Charlotte vorig jaar zomer gewoon steeds koel water gegeven tussendoor. Vind het geven van diksap persoonlijk niet zo nodig op deze jonge leeftijd.

4. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Ik gaf toen ook water tussendoor. Nu krijgt ze wat meer diksap (maar nog steeds mega verdund...). Maar nog steeds vind ze water ook prima. Max hoeveelheid vocht is er niet volgens mij... toch?

5. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Er is wel een maximale hoeveelheid vocht dat ze binnen mogen krijgen. Deze weet ik niet zo snel, maar je moet je kindje wel heel veel extra geven om daar overheen te komen. Tussendoor water geven kan echt geen kwaad. Diksap gaf ik rond die leeftijd ook nog niet, water ging er net zo makkelijk in.

6. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    het is inderdaad zo dat de max hoeveelheid vocht slaat op de opvolgmelk. je kan gerust wat water of diksap extra geven dat is alleen maar goed met warm weer. als je maar geen flessen extra opvolgmelk gaat geven en van 1 keer een extra flesje met 2 schepjes krijgen ze ook niks hoor. je kan heel gemakkelijk bijv 10 of 20 cc per fles extra water in de fles doen en gewoon de normale hoeveelheid schepjes opvolgmelk aanhouden. wij doen dat standaard nu omdat hij nu een jaar is en eigenlijk nog maar 300 cc melk mag maar wel meer behoefte heeft en ook voor het vocht. dan doen we 150 of net als gister bij het warme weer 170 water en 3 schepjes melk. als je de verhouding dunner maakt dan geeft eht niet als je hem maar nooit dikker maakt dat is slecht voor de nieren. mochten ze echt meer gedronken hebben dan ze aankunnen spugen ze het uit. dus niet bang zijn hoor. je kan met warm weer niet voorzichtig genoeg zijn.en op deze manier hoef je (nog) geen diksap te geven.

7. tulip

tulip Niet meer actief

ik gaf het vorig jaar ook hoor, meisje was toen ook 7 maanden. Sterk verdunde diksap, water of koude thee.

8. happymama

happymama Niet meer actief

ok ik doe bij de diksap ook heel veel water hoor t is maar dat er een beetje smaak aan zit

Share This Page