Kleine meid mee naar buiten??

Discussion in 'Prematuur' started by mimi83, Jan 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hallo meiden,

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen en adviezen zijn.
    Onze Shannon is geboren met 35+3 met 2455 gram (23-12-2010), ze is direct in open warmtebedje gegaan en lag met 3 dagen al in een wieg met sonde.. Super dus. We zijn sinds zaterdag thuis en ben wel al een rondje om wezen doen in het dorp.(denk zo'n 300 meter wandelen)

Maar wanneer kan ze het aan om echt naar buiten te gaan voor 1 a 2 uur , dik ingepakt in reiswieg natuurlijk met cosibag(s) ? en naar mijn schoonouders met de auto in de maxicosi ,half uur /drie kwartier rijden ?
    we hebben ook een dreumes van bijna 2 en die wil natuurlijk wel graag wat bewegen..

Shannon heeft 1 a 2 x per dag gewoon voor de lekker 1 warme cosibag naast zich met hydrofiel ertussen anders vind ze het te warm (en snachts ook)
    Haar temp. daald niet onder de 36.8 op een "gewone "dag, ze weegt nu ongeveer 2650 gram.

Goh bij colin deden we dit gewoon , maar ben wel een stuk voorichtiger met ons mini meisje;)

2. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

Sep 26, 2008
    1,442
    1
    38
    Wandelen & op bezoek bij mensen deden wij vrij snel. Het enige waar ik rekening mee hield was natuurlijk dat ze het niet koud had en dat ik bij verkouden/hoestende mensen uit de buurt bleef. Als het koud was buiten deed ik voordat we gingen wandelen even een kruik in de wagen zodat die alvast lekker warm was en ze niet echt afkoelde.

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dank je wel fleur...ok, geen bepaalde termijn ofzo dus.. ja cosibag(s) gaat natuurlijk mee.
    En ben inderdaad wel voorzichtig qua verkoudheid..
    Hopenlijk krijgt juulie vechtertje snel een brusje, wat leuk dat jullie er weer voor gaan..

Nog meer ervaringen???

4. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Lekker naar buiten gaan, goed inpakken en desnoods met een kruikje.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

thanx jada.. da's duidelijk..kan gewoon mijn ding doen dus..
    zal inderdaad wel lekker de cosis bij haar leggen geeft ook steun..hihi.

papa is vanaf morgen vrij kunen we lekker wat dingen doen met z'n viertjes..

6. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,658
    1,417
    113
    Sluit me bij de dames aan, gewoon lekker gaan, warm inpakken en als je twijfeld over de warmte even temperatuur opnemne als je over bent.

7. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Wij deden dat ook vrij snel, was ook in de winterperiode. Lekker dik inpakken en heerlijk aan de wandel. We zorgde ervoor dat ze goed uit de wind lagen. Lekker in de zak van de wandelwagen met een deken er om en een kruikje erbij. Mocht je twijfelen over de temp dan je kleintje even temperaturen na de tijd. Dan weet je gelijk of je je kleintje goed hebt ingepakt.

Veel plezier morgen met z'n viertjes. Ik vond het altijd heerlijk om naar buiten te gaan.

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dank jullie wel.

Ja ik heb de meeste tijd van de zwangerschap niet zoveel gekunt en nu zou ik dat weer redden en lekker samen op stap lijkt me heerlijk.
    inderdaad tempen na die tijd is een goede indicatie voor hoe warm ze ingepakt moet en we niet kruik/cosi..

Wij gaan lekker aan de wandel.. moet alleen een regenhoes voor de kinderwagen kwam ik net achter heb wel voor de wandelwagen inzet.. maar niet voor de reiswieg.. hihi. gaan we regelen.

9. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Wij waren in het begin heel voorzichtig, maar achteraf gezien had dat niet gehoeven. Dus gewoon lekker gaan!! :D

(Er staat een leuke link in mijn handtekening. Ga maar eens kijken... ;))

10. Chantal80

Chantal80 Actief lid

Aug 6, 2010
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij kan de kou niet zoveel kwaad. Daar kan je een kind op kleden.

Hou er alleen rekening mee dat er in december en januari de meeste bacterien en virussen in de lucht hangen. Ik zou alle plekken ontwijken waar veel mensen bij elkaar komen.

11. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    onze kiara is geen prematuur
    maar zei heeft een moeilijke start gehad
    met haar temp
    op de dag van de bevalling waren we thuis en zakte hij naar 35 ..
    ze ws niet warm te krijgen
    na een dag in het ziekenhuis ging het prima !
    en na 3 dagen liepen we buiten met een kruik
    en een goeie deken ..
    en har bak voor verwarmt voor dat we weg gingen

we hebben een echt akje voor haar gekocht
    met voeten eraan enzo
    en ze doet het prima !

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ja daar houden we goed rekening mee. naar oma met de auto en naar het bos e.d. was de bedoeling.;)

13. Chantal80

Chantal80 Actief lid

Aug 6, 2010
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar heb je niet zoveel virusjes denk ik. Lijkt mij goed te doen!!!

14. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Hier vertelde de KA ons ook dat we gewoon meteen naar buiten konden met Levi. Maar inderdaad wat iedereen al zegt wel opletten, dus eventueel kruik in de kinderwagenbak.

Veel plezier buiten!

Share This Page