Voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Channie, 23 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hoi,
    Mijn dochtertje krijgt al vanaf dat ze 2 weken oud is 6 voedingen per dag van +- 120 cc. Maar nu kwam ze vannacht pas om 4 uur en daarna weer om 09.30 en dat maakt dus dat ik maar op 5 voedingen uit kom vandaag.
    Mijn vraag is eigelijk maakt dit wat uit? ze is morgen 4 weken. Ik geef nu vandaag wel 140cc per fles en dit drinkt ze ook netjes op. Ze komt altijd om de 4 uur overdag soms wil ze zelfs pas later..anders drinkt ze dus gewoon de fles niet leeg.

Bedankt! Groetjes Chantal

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Eigenlijk is je dochter nog te jong voor 5 voedingen per dag. Probeer om voorlopig nog aan de 6 voedingen te komen. Liever 6 x 120cc, dan 5 x 150cc.

Ilja

3. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ze zit nu ook weer gewoon op de 6 voedingen want vannacht en vannochtend kwam ze gewoon normale tijden. Maar bedoelde dus eigelijk ook of het voor 1 keertje kwaad kon.

Heb eigelijk nog 1 vraagje :oops: Giovanna spuugt ineens een heleboel..gisteravond zat ik helemaal onder dus dan heb ik het niet over een klein mondje trug spugen. Kan dit liggen aan de fles? Ik heb nu de avent fles 3 standenspeen en ze drinkt dan op stand 1.

Bedankt en fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Als het sporadisch voor komt is het geen probleem dat ze een keer op 5 voedingen zit.

Wat betreft het spugen: Ik zou nog niet de drie standen speen gebruiken bij zo'n kleintje. Als je no 1 te klein vind zou ik eerst eens no 2 proberen. Het kan idd zijn dat je dochter de melk te gulzig binnen krijgt waardoor ze moet spugen.

Als ze blijft spugen opletten dat ze voldoende plasluiers blijft houden en niet suffig wordt. Bij twijfel altijd een deskundige inschakelen.

Ook fijne feestdagen.

Ilja

Deel Deze Pagina