Mijn dochter is nu 7 weken. Ze drinkt Friso spugen en krampjes. Ene dag heeft ze 5 voedingen andere dag komt ze op 6 voedingen. Ik voed haar op verzoek. Meestal komt ze om de drie uur ( smiddag laat ze er soms iets langer tussen,4,5 -5 uur), ze drinkt dan 150/5. Ze heeft de laatste voeding rond 22.30 uur en slaapt dan door, ene keer tot 6 andere keer tot 7.30 uur. Ligt dus aan hoelaat ze wakker is of ze 5 of 6 voedingen heeft. Is het erg dat ze een dag 5 voedingen heeft en de andere 6? Verder heeft ze nu af en toe weer vaste plakkerige poep, heeft daar ook last van. Is het normaal dat het zo wisseld? Dan nog 1 vraag,heb met het warme weer extra water proberen te laten drinken maar dan verslikt ze zich met de 1,2,3 speen van diffax op 1. Ze is ingedikte voeding gewend. Heb je nog tips om toch extra vocht te kunnen geven? Heb ook een cupje geprobeerd.dit wilde ze niet.
Hoi Monique, Hoe zwaar is je dochtertje nu? Als ze 5 kg of zwaarder is, mag za maximaal 1 liter voeding per dag. Dat zijn de 6 flessen van 150 ml die je geeft. Dat is tot 6 mnd de maximale hoeveelheid, dus als je uitkomt op een fles minder is dat prima voor haar leeftijd. Meer water hoeft niet, maar als ze vaste ontlasting heeft dan kan je misschien een klein beetje extra water (10-20 ml) in de fles doen. Dit kan de ontlasting weer iets dunner maken. Groetjes Linda
Nou is het al weer de tweede nacht op rij dat ze wakker wordt rond 4. Rek dit dan tot 6. Omdat ik weet dat ze vorige week doorsliep tot 6-7.30 uur. Wat kan hier mee? Toch zeker nier weer een voeding geven s'nachts? Dan komt ze op 7. Ze heeft ook nu weer twee dagen op rij smorgens harde poep terwijl het dan s'avonds uit de luier komt aan alle kanten.
Hoi, Qua hoeveelheid voeding zou je het even zo kunnen aanhouden. Dit is dan wel de maximale hoeveelheid melk ook gelijk (6 x 165, 150 ml water met 5 schepjes voeding). Eventueel wat extra water kan geen kwaad. Als het gaat kan je proberen het op 6 voedingen te houden. Misschien helpt het om wat extra water in het flesje te doen voor het slapen gaan, kijken of dan de ontlasting in de ochtend wat minder hard is? Groetjes Angelique