Vanaf wanneer naar 4 voedingen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by FEE88, May 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Mijn dochtertje is nu bijna 3 maanden en ze slaapt al sinds haar geboorte door, nu mocht ze van het CB gewoon de hele nacht doorslapen en sinds 3 nachten slaapt ze van 21.00-9.00 uur. Ze groeit heel goed en zit maar haar gewicht en lengte net boven het gemiddelde. Ze weegt nu iets meer dan 6 kilo en is 60 cm lang. Ik zit nu op 4 voedingen van:

9.00 uur drinkt ze meer dan 180+6, meestal drinkt ze nog een fles van 60+2 erbij
    13.00 uur 180+6
    17.00 uur 180+6
    19.00 uur fruithap (paar hapjes in overleg met ha ivm verstopping)
    21.00 uur 180+6

Is dit zo goed of krijgt ze nu te weinig binnen?

Groetjes Lisette

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Lisette,

Heeft het cb ook gezegd dat ze 12 uur mag doorslapen? Wij raden meestal tot 4 maanden maximaal 10 uur tussen 2 voedingen aan. Wel erg fijn dat het zo goed gaat.

Qua hoeveelheid krijgt je dochter zeker voldoende voeding binnen. Ze mag tot 6 maanden maximaal 1 liter per dag (5 flessen van 180 ml of 4 flessen van 210 ml). Maar als ze iets daaronder uitkomt is het helemaal prima, dan kan je evt. nog wat verhogen mocht dat t.z.t. nodig zijn.

Groetjes Linda

3. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Beste Linda, omdat ze zo goed aankomt mocht ze idd 12 uur slapen, maar het lijkt ook of ze veel slaap nodig heeft want overdag doet ze ook nog 2 dutjes en wat ik al zei alleen de eerste nacht na de geboorte was ze elke 2 uur wakker, daarna moesten we echt onze wekker zetten om haar wakker te maken, de eerste week elke 4 uur en daarna elke 6 uur. Na zo'n 8 weken sliep ze van 23.00-8.00 uur en nu slaapt ze dus nog langer. Het CB vond het geen probleem zolang ze zo goed blijft groeien en alert is als ze wakker is en dat is gelukkig. Ze kan al omdraaien en haar speen in en uit haar mond stoppen en probeert nu omhoog te komen vanuit een liggende positie :D. Dus volgens mij gaat dat allemaal goed, ik ben blij om te horen dat ze voldoende voeding binnen krijgt :)

4. FEE88

FEE88 Niet meer actief

O ja die flessen van 210 is dat dan met 7 schepjes gewoon een schepje per 30 ml erbij?

5. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Lisette,

Dat klinkt super goed, heerlijk dat jullie zo lekker kunnen slapen! Dat komt niet vaak voor hoor! ;) Aan de flessen van 210 ml mag je inderdaad 7 schepjes voeding toevoegen. (1 schepje voeding per 30 ml water)

Groetjes Linda

6. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ik heb het vandaag geprobeerd en ze drinkt bij de ochtendfles nu met gemak de 210+7 op :D

Share This Page