Hallo allemaal, ik ben nu 24 weken zwanger. het is dat ik af en toe de baby voel ,maar anders voel ik mij helemaal niet zwanger, heb ook geen kwaaltjes enzo. ook heb ik het idee dat mijn buik niet verder groeit, hij ziet er nog hetzelfde uit als een paar weken geleden, en als ik dan andere zwangere vrouwen zie met zo`n mooie dikke buik word ik gewoon jalours . hebben meer mensen dit hoop op jullie reactie
Ik ben wel wat aangekomen maar zie ik er zwanger uit? Ik vind van niet, voel me ook verre van aantrekkelijk. Ik voel 'm ook regelmatig trappelen maar voel ik me zwanger? Nee. Heb wel spier- en zenuwpijnen maar die kwaaltjes zijn voor mij 'gewoon', link ik dan ook niet aan m'n zwangerschap. Heb volgens mij ook weinig last van hormoniale toestanden. Het is mijn grootste droom ooit en denk dat m'n omgeving niks door heeft maar ik mis ook iets en dat baart me wel wat zorgen
bedankt voor je reactie, i k ben dan gelukkig niet de enige. hopen dat we snel een groeispurt krijgen en dan ook een mooie buik hebben. wanneer ben jij uitgerekend??
Ik ben dan nog wel niet zo lang zwanger als jullie maar voel me ook niet zwanger! Ben niet moe, niet misselijk, geen last van mn borsten enz. Het maakt mij erg onzeker of het kindje nog wel leeft dan, kan niet wachten op de volgende echo!
ik was ook altijd blij als ik weer een echo had, jammer dat je er maar twee krijgt. Maar me vriend en ik willen nog een 4d echo laten maken, dus kunnen we ook weer kijken hoe het met ons kindje gaat.
In het begin zei ik het nog wel eens, dat ik me helemaal niet zwanger voelde...ben wel een periode moe geweest maar niet misselijk of andere rariteiten, op zich wel lekker natuurlijk maar je wil toch ook wel een soort van bevestiging dat je zwanger bent. Ben 22 december uitgerekend en we hebben al een naam en z'n kamertje is ook al bijna klaar, maar ik mis een bepaald gevoel waarvan ik dacht dat ik die wel zou hebben Wij hebben eind september nog een 3d-echo gepland staan, daar kijk ik wel weer naar uit. Hoop dat we nog een mooie periode tegemoet gaan
ja ik ken dat gevoel ik ben 1 december uitgerekend. wij krijgen een meisje. mag ik vragen waar jij die 3d echo laat doen ?
Ik ben nu 21 weken zwanger en krijg nog regelmatig verbaasde blikken als ik vertel dat ik zwanger ben. Mensen zien het gewoon niet, zeker met bepaalde kleding niet. (Ben van mezelf best dun en het buikje dat ik nu heb zou gewoon van mezelf kunnen zijn.) Hoewel ik zelf vind dat ik al een onwijs mooie en duidelijke buik heb, vinden anderen dat dus niet en daar baal ik wel eens van. Toch is dat in deze fase blijkbaar nog wel normaal. Ik herken je verhaal ook wel in zekere zin. Ik had van te voren verwacht dat ik tijdens de zwangerschap een bepaald gevoel voor mijn kindje zou hebben. Dat ik al heel snel een band met mijn kindje zou opbouwen en er van zou gaan houden. Maar dat is niet zo en dat voelt wel een beetje als een teleurstelling. En ook alsof er iets mis is met mijn moedergevoelens. Maar sinds ik het kindje af en toe voel, begint er langzaam zoiets te ontstaan. Ik praat nu ook af en toe tegen mijn baby. Ik hoop dat ik nu toch moedergevoelens ga krijgen. Wat betreft het niet voelen van klachten: het is een cliché maar ik zou echt zeggen, wees blij! Ik ben namelijk nog steeds beroerd! Moet elke dag nog een paar uur slapen en op mijn slechte dagen kom ik soms uberhaupt mijn bed niet uit. Dat duurt me nu al eindeloos lang (vanaf 7/8 wk) en ik ben nog maar net over de helft! Zie het dus als een gelukstreffer dat je geen kwalen hebt! De tijd gaat dan echt een stuk sneller! Ik snap dat het een teleurstelling is als je niet iets voelt wat je van te voren had verwacht. Bijna iedereen kijkt van te voren uit naar haar zwangerschap en heeft daar een bepaalde voorstelling van. Als het dan anders loopt, is dat een teleurstelling. Bovendien zijn die verwachtingen niet altijd realistisch. Je bent dus echt niet de enige die zich niet zwanger voelt. Ik zou me niet te veel zorgen over maken over hoe je je denkt te moeten voelen en je gewoon voelen zoals je je voelt. Is dat niet anders, of bijzonder, dan is daar niks mis mee! En als je je kindje eenmaal in je armen hebt, komen die gevoelens vanzelf wel en dat is vroeg genoeg!
Ik ben bijna 29 weken zwanger en rond de 24 weken zag je er ook weinig van. In week 26 en 27 heel veel bandenpijn en "opeens" een enorme buik (nou ja, vind ik). Nu sta ik weer even stil, maar het gaat echt met groeispurten. Ik merk ook dat ik zo'n week veel meer last heb van vermoeidheid. Dus ach het kan nog komen. En zelfs nu ik 29 weken zwanger ben heb ik afgelopen twee weken de vraag gehad of ik zwanger ben. NEE ik zie er altijd zo uit! GRRR.
Bij mij was er tot aan de 24 weken nauwelijks iets te zien. Maar ik heb me de afgelopen weken ineens een groeispurt gemaakt (naja de baby en mijn baarmoeder dan). Heb nu een flinke buik en iedereen kan zichtbaar zien dat ik zwanger ben. Moet zeggen zo'n late groeispurt is ook niet prettig, heb veel last gehad van krampen, door het snelle oprekken/groeien van de baarmoeder. Verder voel ik ook niet zo heel veel, weinig getrappel. Ik heb een angel sound gekocht, dus af en toe luister ik even naar haar hartje en dan weet ik dat alles ok is daar binnen. Werd er soms namelijk nogal onzeker van, dat ik zo weinig voelde.
ik heb ook zo`n angel sound, maar die mag ik van mijn vk niet meer gebruiken, omdat ik daar nog onzekerder van werd en ik schijn niet de eerste te zijn.
Ik ben veel minder lang zwanger dan jullie, maar ik voel me ook totaal niet zwanger! Heb ook maar 2 weken lichte kwaaltjes gehad... en nu helemaal niks.... Misschien dat je zwanger voelen met 12 weken ook nog niet echt kan ofzo, maar als ik dingen lees van anderen komt het totaal niet overeen haha