Moeilijke drinker

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Tasje79, 27 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tasje79

Tasje79 Lid

15 okt 2010
    55
    0
    0
    Hallo,

Ik modder al een tijdje met flesvoeding voor mijn zoontje. Hij is nu 4 maanden oud en tot 3 maanden heb ik hem borstvoeding icm flesvoeding gegeven. Dit heb ik nu afgebouwd en hij krijgt nu volledige flesvoeding. Hij mag nu al 180 cc, maar drinkt maar gemiddeld maar 1 van de 5 flessen leeg, de rest laat hij minstens 50 cc staan, hij krijgt daardoor ook nog honger in de nacht en krijgt dan een extra voeding van mij van 120 cc (zijn 6e fles).

Hierdoor kan hij niet de volledig 4 uurtjes uitzingen en wil hij eerder drinken, maar dan drinkt hij tot een bepaalde hoeveelheid en dan weigert hij en dan kan ik alles doen wat ik wil, maar hij weigert het te drinken. Soms blijf ik aanbieden, maar dan huilt hij en dan gaat ie rare geluiden maken, kreunen bijvoorbeeld en is erg onrustig. Ik kan het niet goed uitleggen... Ik verdik zijn melk ook met Johannesbroodpitmeel, omdat hij vaak opkomende melk had en spuugde, of hij slikte het weer door. Ben laatst naar het CB geweest en hij komt wel volgens het schema aan, dus groeien gaat wel goed.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij normaal zijn flesje leegdrinkt? Ik word erg onzeker van de strijd die ik dagelijks met hem moet voeren en niet ik alleen, mijn oppas heeft er ook moeilijk mee.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Wat lastig voor jullie, misschien is het drinken van de dikkere voeding iets te vermoeiend? Je kunt ervoor kiezen om een andere speen of een ander merk fles te proberen.

Groetjes eveline

Deel Deze Pagina