HELP, ik kan niet slapen!

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Daantje57, Nov 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Hallo meiden!

Ik weet sinds donderdag dat ik zwanger ben en ben hiermee natuurlijk super blij!

Maar ik heb wel een probleem... ik ben al van nature geen goede slapen.. maar sinds vorige week maandag (dus al een aantal dagen voor ik wist dat ik zwanger was) slaap ik heel slecht. Ik werd midden in de nacht wakker en kon dan niet meer inslapen... Sinds ik weet dat ik zwanger ben is het alleen maar erger geworden... heb sinds donderdag gemiddeld maar een uur of 4 per nacht geslapen.. en vannacht zelf helemaal niet! ...

Nu is dit misschien ook wel psychisch.. ik wil zo graag goed slapen omdat ik bang ben dat dit niet goed is voor de baby.. dat ik mezelf misschien te druk maak.

.. zijn er meer meiden met dit probleem? Of die dit hebben gehad aan het begin van de zwangerschap? .. en wat hebben jullie er tegen gedaan?

Bedankt

liefs
    Daantje

2. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,876
    2,876
    113
    Noord-Holland
    hier nog iemand die maar niet kan slapen :(
    ik lig vooral heel lang te draaien en te malen :) gewoon een heel wakker gevoel. wat eraan te doen.. ik ga volgende week naar de acupunctuur, meestal komt het doordat m'n energie niet goed verdeeld is dus nog even volhouden en dan hopelijk weer lekker slapen :)
    misschien simpel beker warme melk oid?

3. Hoi meid,

Dit is een veel voorkomende kwaal. Rust gewoon goed uit en alle slaap e je wel krijgt is mooi meegenomen! T gaat vanzelf over ikzelf slaap sinds donderdag weer heerlijk. Voor die tijd bijna drie weken slecht geslapen

4. 86Elise

86Elise Actief lid

Nov 19, 2011
    349
    50
    28
    Ik herken dat ook!Ik weet het nu bijna twee weken dat ik zwanger ben en een paar dagen voor dat ik het wist sliep ik s`nachts al slecht en nu nog steeds..ik denk dat het vooral komt omdat alles nieuw is (bij mij dan)en alles dus ook èrg spannend is!

5. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    had dit ook in het begin...maar als snel was ik zooooooo moe (als zwangerschapssymptoom) en kon ik niet meer rond half 10 's avonds!!! (en dat is bij mij extreem vroeg!!!) dus kwam weer goed rond de 6e week...

6. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Ben nu ook gesloopt want afgelopen nacht heb ik weer maar 3 uur geslapen... dus hopen dat ik vanavond beter slaap :)

.. ben vandaag even bij de huisarts geweest en die zei wel dat het vooral voor jezelf vervelend is en dat het voor de baby geen gevolgen heeft.... dus dat is in ieder geval fijn om te horen...

7. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Oh daar heb ik ook altijd last van.
    Tot nu toe bij élke zwangerschap gehad!
    Ik sliep vorige week ook al heel slecht, dus dacht ik al dat ik weleens zwanger zou kunnen zijn.
    En afgelopen vrijdag testte ik positief, ja dus. :)

Voor mij persoonlijk vind ik het niet zo'n ramp.
    Dan slaap ik maar wat korter, ik zal het vanzelf wel weer gaan inhalen.

8. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Ja voor mezelf vindt ik het ook niet zo heel erg.. ik was alleen bang dat het voor het kindje slecht is.. maar dat valt dus waarschijnlijk wel mee :)

9. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

Jan 3, 2009
    4,937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Wat bij mij nog wel eens helpt, is even een klein uurtje naar beneden gaan, kop thee en iets lichts te eten erbij, en dan weer terug naar bed.

Dat bevalt meestal beter dan uren woelen.

(Kijk maar eens naar de tijd van deze post...)

10. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Hoi Meiden,

bedankt voor de tips!

Ik heb vannacht eindelijk weer een goede nacht geslapen... duurde wel tot 1 uur voor ik in slaap viel.. en werd om 4 uur weer wakker... maar ben daarna weer verder geslapen en heb tot 10:45 geslapen! (vandaag vrij). Ik heb niet eens gemerkt dat mijn man naar zijn werk ging.. heerlijk.. had ik echt even nodig :) ... hopen dat het zo blijft. :)

11. Zie je nou meid!!! Ik denk dat je vanaf nu weer goed slaapt. Xxx

12. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Dankje anneke :)

13. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    na een paar nachten goed slapen is het helaas sinds vrijdag/zaterdag nacht weer feest :S... Ik slaap elke keer pas rond 6 uur in de ochtend in.. in het weekend kon ik gelukkig nog uitslapen tot een uurtje of 11 zodat ik nog wat slaap kreeg maar vanmorgen ging om kwart over 7 de wekker, zit nu totaal gesloopt op mijn werk :(...

14. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

Oct 6, 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    Dit klinkt voor mij heel bekend in de oren haha! Weet het sinds vorige week woensdag maar sliep toen ook al een paar dagen slecht. ik ga stipt om 10 uur naar bed als ik dat niet doe val ik om 5 over 10 gewoon in slaap.
    ik slaap dan wel meteen maar rond een uurtje of half 4 ben ik klaar wakker!!
    Ik kan doen wat ik wil maar ik slaap gewoon niet meer. en s avonds begint het weer van voor af aan

15. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,876
    2,876
    113
    Noord-Holland
    Erg he, bij mij is het ook nog steeds niet over helaas. 's Avonds heel moe en alsnog niet kunnen slapen.. 4-5 uurtjes.. en tussendoor steeds plassen :D Ik begin toch wel te hopen dat het met 6 weken weer overgaat en we gewoon lekker kunnen slapen :)

16. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

Oct 6, 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    Jaaa echt erg! Mijn humeur wordt er zo ook echt niet beter op!

17. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    het is inderdaad zo vervelend! ...
    Laten we hopen dat het geen 9 maanden duurt ;)

18. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

Jan 3, 2009
    4,937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Nee joh. Daarna schijnt het pas echt te beginnen... :S

19. woezelenpip

woezelenpip Actief lid

Jun 12, 2011
    220
    0
    16
    Drenthe
    Ik had dit ook tot ongeveer 2 weken geleden! En lijk nu alles in te moeten halen...
    Werd elke nacht tegen 3 uur, half 4 wakker en sliep niet weer.
    Nu slaap ik eindelijk weer door!
    Komt vast goed meiden, het is inderdaad vooral vervelend voor jezelf!

20. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb er nu ook weer last van en in de zwangerschap van mijn dochter had ik dat ook tot week 9 daarna sloeg het om in extreem veel slapen tot de 12 weken :D

Het is alleen iets lastiger, voordat ik slaap is het 1 uur, terwijl ik om 21 uur op bed lig, en onze dochter wordt bijna iedere nacht tussen 4 en 5 wakker... :(

Share This Page