ons zoontje heeft al ruim 3 weken regelmatig verhoging. Het begon met koorts na z'n inenting met 3 maanden. Dat was snel weg, maar een paar dagen later kreeg hij weer koorts. Dat ging ook weer zakken, tot hij wat verhoging had en nu is het al een paar weken dan weer wat verhoging, 37,6-38,1 dan weer een paar dagen niet. Wat kan dit zijn, en kan het kwaad? Hij is soms wel verkouden, hoesterig, maar z'n neus is meestal vrij. Een loopneusje heeft hij eigenlijk nooit, maar je 'hoort' hem vaak wel ademen. Dan hoor je een wat rommelig geluid, weet niet zo goed hoe je het moet omschrijven, maar dan denk ik, kom op hoest ff, dan is het weg. Af en toe als hij dan gaat hoesten, gaat hij ook overgeven, niet gewoon een mondje terug, maar echt flinke golven. Gelukkig gebeurt dat niet zo vaak, tot nu toe 1x per week. Maar wel regelmatig wil hij matig drinken, hij drinkt dan een paar minuutjes, en laat dan huilend/geirriteerd los en wil niet meer aangelegd worden. Ik heb dan het idee dat het niet echt lekker zit bij hem van binnen. Maar echt krampen zijn het niet want als ik hem dan in de box of wipstoel leg, is hij weer rustig. Maar als ik hem nog een x probeer aan te leggen, begint het weer opnieuw. Soms zit er ook een boer dwars, die dan echt lang dwarzit. Dan huilt hij soms wel 5 minuten voordat de boer eruit komt. Kan ik iets doen om hem makkelijker te laten boeren? Ik houd hem nu rechtop, dat is toch de beste houding als er iets dwarzit?? Ps. ik geef borstvoeding
Hoi hoi, Ik denk dat je het beste met deze klachten naar de huisartsenpost kunt gaan. Een kind dat al zo lang verhoging heeft, moet even door een arts nagekeken worden. Die kunnen je gerust stellen, of helpen. Laat je even horen hoe het afloopt? Groetjes en succes Adrienne