Mijn dochter is nu 6 en een halve maand oud (is 4 weken te vroeg geboren) en sinds een maand zijn we begonnen met bijvoeding. Ze is altijd al een slechte drinker geweest, maar nu drinkt ze wel heel weinig van haar flesjes op. het gaat nu als volgt: 07.00 100 ml granenpap 09.00 1 stuk fruit gepureerd 11.00 100 ml opvolgmelk 14.00 50 ml opvolgmelk 16.00 100 ml opvolgmelk 18.00 groente/aardappelhap + 50 ml opvolgmelk 22.00 100 ml rijstepap ze krijgt dus gemiddeld 500 ml opvolgmelk binnen, is dat niet te weinig voor deze leeftijd? want uit de fruit en groente zal ze toch nog niet veel voedingsstoffen halen (de porties zijn zo groot als een potje die je koopt voor 4 maanden). Ik bied altijd wel meer melk aan, en ze begint ook gretig te drinken (mondje open als de fles eraan komt), maar na 70-80 ml is het voorbij en begint het gegrom en gedraai, mond stijf dicht en boos worden. dan krijg ik er nog 20-30 ml in als ze in de box ligt na 10 minuutjes pauze en daarna is het echt over... mijn vraag: is dit genoeg? hebben jullie nog tips? bedankt voor het meedenken! Ze weegt nu 5800 gram en is 62 cm, dus nog een kleintje voor haar 6 maanden.
Ik denk dat er weinig aan te doen is, mijn dochter drinkt ook niet veel soms, maar sinds de laatste 2 dagen is dat aan het veranderen. Ze geeft nu zelf aan meer te willen en gisteren ging het laatste flesje er ineens helemaal in ipv maar 70-100cc. Van opvolgmelk mag je max. 600 ml geloof ik en ze hoeft niet perse aan de max. te zitten lijkt mij.. Ga anders tussendoor eens naar het weeguurtje op het cb. Heb ik ook gedaan. Kon het toen wel loslaten.
Ze mogen max 800cc drinken van opvolgmelk. Het gaat meer om het vocht, in het fruit wat je geeft zit ook vocht. Dus ze krijgt genoeg binnen. Opvolg melk is vetter, dus ze zal misschien eerder vol zitten. Nog iets, mijn dochter had dat eerst ook en toen bleek de speen te klein, weet niet welke jij gebruikt, maar wij zijn toen over gegaan op de M-speen van difrax.
dank je wel vor jullie reacties! Ik gebruik de 123 speen van difrax, ook omdat ik JBPM gebruik. Ik hoor haar goed slikken en het komt er goed uit. ik ben gisteren naar het cb geweest en die zeiden: kijk naar je kindje, is ze tevreden, helder, alert? plast ze goed? dan zo laten. je kan het er ook niet in proppen. dus loslaten.... en 5 flesjes blijven aanbieden.
hoi, hier ook zo een dochter. nu sinds zaterdag gaat het beter, maar hout vast houden he. hier dronk ze zelfs maar 300cc meer op een dag. KA zei ' je kan het er niet ingieten' wat ik wel doe is tussen door en babypudding geven. daar zit 60 cc opvolgmelk in 100 gr doosje. en dat lust ze wel. dus eerst fles was dit echt weinig dan pudiing of yoghurt erachter. nu ik dacht ook dit gaat ze door krijgen , maar blijkbaar niet want nu drinkt ze vaak terug 200cc per fles. en krijgt ze als beloning nog éné pudiing per dag dit gewoon omdat ze het graag eet. en ik haar dat niet ga afpakken omdat ze nu flink drinkt. indrdaad als je kidnje speelt, lacht, wakker is , tevreden is.... niet te veel zorgen maken. hier zelfs op 16 w opname voor gehad. heel veel testen en niet echt iets uitgekomen. succes